Konami potwierdziło, że niektóre z nowych mechanik rozgrywki, animacji, a nawet podań w eFootball nie będą dostępne podczas premiery.
Wydawca zaprezentował rozgrywkę dla eFootball – co kiedyś mogliśmy zobaczyć pod nazwą PES – z nowym zwiastunem i potwierdził garść nowych mechanik i funkcji rozgrywki, które nie będą dostępne aż do przyszłej aktualizacji.
„Mnóstwo dryblingów i zwodów jest dostępnych dzięki intuicyjnym komendom. To sprawia, że każdy mecz jest ekscytującym momentem zarówno dla atakującego, jak i obrońcy”.
Nowa funkcja o nazwie „ostre kopnięcia”, zawiera nowe animacje. Również nie będzie dostępna w dniu premiery.
„Ostre kopnięcia” to kopnięcia specjalne, takie jak ostre dośrodkowania i szybkie wznoszące się podania, których wykonanie zajmuje więcej czasu (wydaje się, że trzeba je naładować). Na nagraniu widzimy przykład: strzał opadający spoza obszaru, wykonany przez napastnika Manchesteru United, Marcusa Rashforda.
Wykorzystanie dotykowej informacji zwrotnej DualSense i wyzwalaczy adaptacyjnych w wersji na PlayStation 5 również nie będzie dostępne aż do przyszłej aktualizacji po premierze.
„Chcemy, by ludzie jak najszybciej zaznajomili się z eFootball, więc wystartujemy z ograniczoną liczbą drużyn i trybów.”
Teraz wiemy, że ta premiera obejmuje również ograniczoną liczbę mechanik na boisku.
Będziemy świadkami tego, jak działa przeróbka systemu oceniającego faule (na szczęście) i nowy zoom kamery do pojedynków na skrzydle.
Informacji jest więcej
W zeszłym miesiącu firma Konami ogłosiła, że zmieniła nazwę PES na eFootball i udostępniła ją jako darmowy i wyłącznie cyfrowy tytuł.
eFootball wystartuje na PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X i S, Xbox One oraz Windows 10 i PC za pośrednictwem Steam wczesną jesienią, a wkrótce potem pojawi się na iOS i Androidzie.
W dniu premiery dostępne będą tylko lokalne mecze z udziałem takich drużyn jak Barcelona, Juventus, Bayern i Manchester United. Możliwe będzie również dobieranie graczy między generacjami (PS5 vs PS4, Xbox Series X i S vs Xbox One). W tym czasie eFootball nie będzie miał mikrotransakcji, co oznacza, że wszystko będzie darmowe.
Później, jesienią, rozpocznie się wdrażane cross-play między wszystkimi konsolami i komputerami PC, wraz z trybem budowania zespołu i ligami online.
Następnie, zimą, Konami doda obsługę kontrolera mobilnego, pełne dobieranie graczy międzyplatformowych na wszystkich platformach, w tym mobilne podczas korzystania z kontrolera, oraz profesjonalne i amatorskie turnieje e-sportowe.
Konami planuje sprzedawać poszczególne tryby gry jako opcjonalne DLC.
Jednym z tych trybów jest Master League, być może najsłynniejszy tryb gry Pro Evolution Soccer. Nie wiemy jeszcze jaki będzie jego koszt.
Dużo mówiło się o grafice eFootball na krótko po tym, jak firma Konami po cichu uruchomiła w zeszłym miesiącu coś, co nazwano „Testem wydajności online nowej gry piłkarskiej”.
eFootball będzie dostępny zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach PC oraz konsolach, z możliwością crossplay na wszystkich platformach (eFootball jest rozwijany na silniku gry Unreal, a nie na własnym silniku Fox firmy Konami).
źródło: eurogamer.net
Czy podanie prostopadłe będzie dostępne na premierę?