Jeśli czekacie na startową grę na PS5, Godfall, z pewnością chętnie dowiecie się czegoś o zbieraniu wyposażenia w dziele Couterplay Games.
Jeśli jakimś cudem nie słyszeliście o Godfall, spieszę z szybkim wyjaśnieniem, czym będzie ta gra. Godfall to najnowsza produkcja tworzona przez Counterplay Games. Należy ona do gatunku looter slasher i stawia na pierwszym miejscu dwa elementy rozgrywki: walkę wręcz oraz zbieranie wyposażenia. Można stwierdzić, że tytuł to takie trzecioosobowe Borderlands z broniami białymi albo Diablo z inną pozycją kamery. Polecam przeczytanie poniższego newsa, w którym opisałem szczegółowo rozgrywkę we wspomnianej grze.
Twórcy zapewniają, że zdają sobie sprawę, że nikt nie chciałby przez wiele godzin starać się zdobyć wyposażenie tylko ze względu na jego wygląd. Godfall ma więc zawierać mnóstwo broni, które nie odznaczają się tylko innym stylem wizualnym, ale przede wszystkim wyróżniają się statystykami i zapewnianymi przez nie możliwościami w starciach. Gra ma oferować nam również sporą swobodę w wybieraniu umiejętności pod kątem preferowanego stylu rozgrywki. Counterplay Games zależy na tym, aby rozgrywka była dynamiczna i abyśmy nie musieli co zdobyty poziom, czy dwa zaglądać do menu awansowania. Z tego właśnie powodu odblokowane umiejętności są wspólne dla każdego wojownika, w którego możemy się wcielić, a dodatkowo możemy swobodnie inwestować w różne odnogi drzewka rozwoju.
Tu nie kończą się możliwości personalizacji naszej postaci w Godfall. Na zdobycie będzie czekało istne zatrzęsienie broni, kamieni życia, pierścieni, talizmanów, amuletów, chorągwi i ulepszeń – gra będzie się kręciła wokół zdobywania nowego sprzętu. Będziemy też odnajdywali surowce, które przeznaczymy na tworzenie nowych przedmiotów oraz ulepszanie posiadanego wyposażenia. Niektóre materiały będą dostępne tylko w określonych krainach, ale zwykłe granie w Godfall powinno spokojnie wystarczyć na zebranie odpowiedniej ilości danego surowca. Twórcom nie zależy na zmuszaniu graczy do powtarzania jakiejś aktywności w kółko, starając się ulepszyć jakiś element wyposażenia i zamiast tego stawiają na płynne i komfortowe doświadczenie. Natomiast rozwijanie naszego ekwipunku będzie mogło się odbyć na dwa sposoby. Pierwszym z nich będzie zwiększanie poziomu broni, a co za tym idzie poprawianie statystyk ataków. Oprócz tego będzie można zaklinać oręż, co będzie działało jak podnoszenie go na lepszy poziom rzadkości. Dzięki temu jeśli jakaś broń wyjątkowo się nam spodoba, będziemy mogli ją odpowiednio rozwijać i przechodzić całą grę z tą właśnie bronią.
Godfall ukaże się wyłącznie na konsolach PlayStation 5 już 12 listopada. Pamiętajmy jednak, że premiera PS5 w Polsce będzie miała miejsce tydzień później – 19 listopada.
Źródło: IGN
Dodaj komentarz