Jeśli liczyliście na bezproblemową przygodę z Elden Ring w 60 klatkach na sekundę na konsoli PlayStation 5 Pro, to niestety nie mamy dla Was dobrych wiadomości.
Elden Ring to bez wątpienia jedna z najlepszych produkcji studia From Software. Dość długo grałem w ten tytuł, ale ostatecznie ukończyłem go. W związku z tym napisałem oczywiście recenzję, do której możecie przejść z tego odnośnika. Natomiast po udaniu się na tę stronę zapoznacie się z moją opinią na temat dodatku, Shadow of the Erdtree. W związku z premierą konsoli PS5 Pro serwis Digital Foundry sprawdził działanie między innymi Elden Ringa na tym sprzęcie. Zachęcam do obejrzenia poniższego materiału filmowego.
Decydując się na tryb jakości, gra celuje w natywne 4K. Na ogół utrzymuje ona 60 klatek na sekundę, aczkolwiek nie brakuje pewnych spadków. Nie brakuje sytuacji, w których Ziemie Pomiędzy podziwiamy w 40 – 50 klatkach na sekundę. W teorii lepiej powinno być w trybie wydajności. Niestety, nawet tutaj gra nie działa w stałych 60 FPS, a rozdzielczość waha się między 1512p, a 4K. Warto jeszcze zaznaczyć, że – w przeciwieństwie do wersji komputerowych – nie należy się spodziewać dodatkowych funkcji związanych z ray tracingiem. Przyznaję, że ja jestem trochę zawiedziony potraktowaniem tej gry po macoszemu w kontekście PS5 Pro, a Wy? Dajcie nam znać w komentarzach.
Elden Ring jest dostępne na konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X|S (oraz na komputerach PC).
Źródło: PlayStation Lifestyle
Dodaj komentarz