Film z Jennifer Lawrence w roli czerwonej jaskółki już w sprzedaży.
O FILMIE:
Jak ja lubię się miło zaskakiwać w kwestii kina. Włączasz film, o którym kompletnie nie masz pojęcia, a później nie możesz o nim przez kilka dni zapomnieć. Siłę taką ma „Czerwona jaskółka”, która posiadając śmietankę hollywoodzkiej obsady jest dla mnie jednym z najlepszych filmów szpiegowskich ostatnich lat.
Lawrence wciela się w postać Dominiki, obiecującej baletnicy, która w wyniku nieszczęśliwego wypadku nie może kontynuować swojej kariery. Życie nie pozostawia jej wyboru – by pomóc swojej matce musi dołączyć do tak zwanej Szkoły Jaskółek, czyli tajnego rządowego programu, kształcącego agentki i agentów w kwestii uwodzenia i manipulacji. Główna bohaterka zostaje wplątana w polityczną wojnę między CIA a Sowietami, do końca nie wiedząc, po której stronie powinna stanąć.
Historia nie jest mocno zawiła, ale twórcy starają się kilka razy nas zmylić, co do końcowego rozstrzygnięcia sprawy. Jeżeli nastawicie swój mózg na chłonięcie tego, co się dzieje na ekranie i nie narzekanie na „nudne” (według niektórych) momenty, to będziecie bawić się świetnie. Muszę jednak zwrócić uwagę na fakt jak ten film jest nagrany… Kręcony w iście europejskim stylu szerokie kadry, przeciągnięte ujęcia, kapitalne kierowanie światłocieniem, różnorodna kolorystyka w zależności od stanu psychicznego aktorów – to jest coś, na co naprawdę warto zwrócić uwagę.
Mamy Jennifer Lawrence, która po raz pierwszy „idzie na całość” i postawiono przed nią nie lada zadanie. Począwszy od nauki baletu i rosyjskiego akcentu, skończywszy na scenach, w którym nie posiada na sobie żadnego odzienia. Aktorsko Jen dźwiga cały film, a mając u boku takie świetne osobistości jak: Joela Edgertona, Matthiasa Schoenaertsa i Jeremy’ego Ironsa – wszyscy prezentują niezapomniane postacie, z których często czuć prawdziwy chłód, prawdziwą chęć zemsty i prawdziwą rządzę.
Na moje największe uznanie zasługuje ścieżka dźwiękowa, która szybko nie zniknie z mojej listy przebojów. James Newton Howard, znany z podkładów m.in. do „Mrocznego rycerza” czy „Szóstego zmysłu”, stworzył coś, co na długo pozostanie w mojej pamięci. Przytłaczające dźwięki o mocnym brzmieniu to największa zaleta tego filmu. Oglądałam go na słuchawkach i po prostu sama byłam w szoku, gdy gęsia skórka pojawiała się na moim ciele. Charakter scen jest wpleciony w każdą melodię, która pieści nasze uszy. Dla mnie jest to jeden z najlepszych soundtracków w tym roku.
Ze swojej strony mogę tylko polecić tego rodzaju kino szpiegowskie. Skupiamy się na intrydze samej głównej bohaterki, przez co te dwie godziny mijają jak z bicza strzelił. Świetna osada, przepiękna praca kamerą, obłędny soundtrack – nic więcej do udanego seansu nie potrzebujecie.
WYDANIE PUDEŁKOWE I MATERIAŁY DODATKOWE:
Same grafiki promocyjne filmu to minimalistyczny majstersztyk. Główna bohaterka skąpana w czerwonej stylistyce pięknie prezentuje się na froncie pudełka. Wszystko byłoby idealne, gdyby nie niebieski pasek z napisem „BLU-RAY”, ale nie można mieć wszystkiego. Z boku standardowy prostokącik z Dominiką i nazwa filmu. Na tyle znajdziemy dużo informacji. Długi opis dystrybutora, oraz kolaż złożony z 3 zdjęć plus wycięta główna bohaterka. Do tego dochodzi cytat z czołowego polskiego portalu i oczywiście specyfikacja wydania.
Jeżeli chodzi natomiast o dodatki to mamy blisko 4 godziny materiałów. Naprawdę sporo i są to jakościowo bardzo dobre filmy, dostarczające nam dużo informacji o samej produkcji jak i procesie tworzenia. Niestety komentarz reżysera nie posiada tłumaczenia, a twórca używa raczej specjalistycznych pojęć w swoich wypowiedziach. Reszta posiada polską wersję językową w postaci napisów.
- Nowa Zimna Wojna: powstawanie i adaptacja / A new Cold War: origination & adaptation – 00:12:42 – Ogólne informacje o procesie tworzenia filmu.
- Agenci prowokatorzy: kompetowanie obsady / Agents provocateurs: The ensemble cast – 00:15:21 – Omówienie całej filmowej ekipy. Jennifer Lawrence i jej nauka rosyjskiego akcentu, baletu. Joel i jego chemia z ekranową koleżanką. Świetna praca Matthiasa jako stryjka. Jeremy Irons w podwójnej roli. Charlotte Rampling jako drugoplanowa, ale bardzo ważna postać.
- Wizualna autentyczność / Tradecraft: Visual Authenticity – 00:13:28 – Przepiękne zdjęcia, informacje o projektach stroju
- W oku cyklonu: lokacje / Heart of the tempest: On location – 00:10:56 – Sztuka dobierania lokacji do filmu. Budapeszt, Moskwa i inne. Wszystkie sceny kręcone poza studiem.
- Witamy w Szkole Jaskółek: balet i kaskaderzy / Welcome to sparrow school: Battle & stunts – 00:12:12 – Jennifer Lawrence i największe wyzwanie w filmie – balet. Oraz krótko o sekwencji walki podczas wykonywania tortur
- Post-produkcja / A puzzle of need: Post-production – 00:14:08 – Postprodukcja to najważniejszy etap filmu. Wybieranie kadrów szerokokątnych, montaż dźwięku, kompozycja muzyki.
- Komentarz audio – reżyser Francis Lawrence / Director commentary by Francis Lawrence – 02:20:13 – Reżyser komentujący każdą scenę to jest to, co lubię najbardziej. Niestety bez polskich napisów.
- Sceny niewykorzystane (z opcjonalnym komentarzem Francisa Lawrence’a) / Deleted scenes (with optional commentary by Francis Lawrence – 00:12:20 – Usunięte sceny – od kilkusekundówek po naprawdę dobre długie sekwencje, które zostały wycięte z filmu ze względu na czas trwania filmu.
- Tunel escape / Ballet
- Nate’s apartment
- Dominika’s future
- “Give us a call”
- Punishment
- “Service to the state”
- Following Nate
- “And what progress has she made?”
- Watching Marta
- “I’m sure he meant well”
INFORMACJE O WYDANIU:
- Czas trwania filmu: 140 minut
- Dźwięk: DTS HD-MA 7.1 angielski; DD 5.1. polski, hiszpański, portugalski, czeski, węgierski, turecki, tajski
- Obraz: 1080p High Definition; 2:40:1; 16×9
- Napisy: polskie, angielskie, hiszpańskie, portugalskie, arabskie, bułgarskie, kantońskie, chorwackie, czeskie, greckie, hebrajskie, węgierskie, islandzkie, indonezyjskie, koreańskie, malezyjsie, mandaryńskie, rumuńskie, serbskie, słowackie, słoweńskie, tureckie, tajskie, wietnamskie
- Licencja: film do sprzedaży detalicznej bez licencji do wypożyczania
- Dystrybutor: Imperial Cinepix
Wydanie do recenzji udostępnił Imperial Cinepix.
Dodaj komentarz