Beta trybu wieloosobowego Call of Duty: Modern Warfare 2 jest już dostępna ekskluzywnie na konsolach PlayStation. Zapraszamy na nasze pierwsze wrażenia.
Nowe Call of Duty to z pewnością jedna z najgorętszych premier każdej jesieni. Zanim jednak rzucimy się w wir pełnej wersji, to Activision wraz ze studiem Infinity Ward umożliwiło nam sprawdzenie bety trybu wieloosobowego Modern Warfare 2. Pierwszy weekend, jak zawsze, przeznaczony jest dla posiadaczy konsol PlayStation, którzy zdecydowali się na zamówienie przedpremierowe. Tych oczywiście nie brakuje, gdyż matchmaking działa błyskawicznie i bez problemu wrzucało mnie do gry.
Tryby rozgrywki w nowym Call of Duty
Jeżeli chodzi o dostępne standardowe tryby, to na początku jest dosyć skromnie. Do wyboru mamy tylko deatchmatch drużynowy oraz dominację. Dodatkowo deweloper zdecydował się od razu umieścić w becie dwa nowe tryby: ratunek więźnia oraz nokaut. Pierwszy przypomina trochę Rainbow Six Siege i polega na odnalezieniu więźnia oraz ewakuowaniu go. Natomiast zadaniem drugiej drużyny jest niedopuszczenie do uwolnienia więźnia. Nokaut polega za to na eliminacji przeciwników lub utrzymaniu przesyłki. Oba tryby mają wyłączone automatyczne odrodzenia, ale sojusznicy mogą się nawzajem reanimować. Oczywiście najlepszym trybem, w którym najszybciej zdobędziemy nowe rangi oraz poziomy broni jest dominacja.
Ograniczenia
Niestety zawartość pierwszego tygodnia jest mocno ograniczona, gdyż możemy wbić tylko 15 rang na konto. Maksymalny poziom w becie wynosi 30, ale będziemy mogli go osiągnąć dopiero w drugim tygodniu beta testów. Z jednej strony rozumiem, że Activision i Infinity Ward chcą coś zostawić dla posiadaczy konsol Microsoftu. Jednak z drugiej ja po czterech godzinach grania nie mam już czego robić. Tyle czasu wystarczyło mi bowiem do zdobycia 15 rangi oraz wszystkich ulepszeń do zaledwie sześciu broni, które możemy modyfikować.
Gunsmith 2.0
Tutaj warto wspomnieć o Gunsmith 2.0, w którym zdecydowano się na jedną broń główną. W przypadku bety jest to karabin szturmowy M4, z którego w ramach postępów będziemy budować nowe bronie. M4 w beta testach pozwali nam zdobyć tylko 18 poziomów, ale to wystarczy, aby odblokować kilka ciekawych dodatków. Wśród nich znajdziemy oczywiście celownik, kolbę, rękojeść, magazynek, lufę, czy lepszą amunicję. Wszystkich modyfikacji jest razem dziesięć, ale tylko pięć możemy jednocześnie zamontować. Dzięki temu zachowany zostanie odpowiedni balans w rozgrywce. Szczegółowo o zmianach w Gunsmith możecie przeczytać na oficjalnym blogu Call of Duty.
Dalszy rozwój broni
Zdobywając 13 poziom karabinu M4, odblokuje nam się nowa komora zamkowa. Pozwoli nam ona zbudować z tej broni karabin bojowy (jednostrzałowy) Recon. Natomiast na 18 poziomie odblokujemy komorę, dzięki której będziemy mogli zbudować LKM Icarus. Następnie, po osiągnięciu 16 poziomu karabinu Recon, odblokuje nam się możliwość skonstruowania pistoletu maszynowego. Gdy natomiast wbijemy LKM na 13 poziom, to zbudujemy z niego karabin szturmowy trzystrzałowy M16. I to nie jest do końca dobre rozwiązanie. Przypuśćmy bowiem, że ja najbardziej lubię pistolety maszynowe. Najpierw muszę wbić niemal cały poziom boni M4, następnie należy kilka meczów przemęczyć z bronią jednostrzałową, jaką jest Recon. I dopiero gdy osiągnę w niej 16 z 19 poziomów, to odblokuję
Szybkie awansy w Call of Duty: Modern Warfare 2
Na szczęście w becie poziom broni wbija się błyskawicznie. Po jednym meczu powinniście mieć już spokojnie z 10 poziomów, a po dwóch, czy trzech odblokowane 100 procent. Oczywiście mam nadzieję, że tak szybki progres nie zostanie przeniesiony do pełnej wersji gry i został on zwiększony tylko na potrzeby bety. Zapytacie pewnie, gdzie karabiny snajperskie, albo strzelby? Oczywiście beta ma więcej niż wymienione przeze mnie sześć boni. Po prostu wspomniałem na początku o tych, które podlegają modyfikacjom. Twórcy przygotowali również gotowe zestawy uzbrojenia, w których znajdziemy karabin snajperski Signal 50. Zabija on nawet jednym strzałem w ciało. Do tego możemy sprawdzić LKM Sakin z magazynkiem na 100 nabojów, karabin szturmowy Kastov-74U, strzelbę Expedite 12, czy bardzo szybkostrzelny pistolet maszynowy Fennec 45. Niestety są to domyślnie ustawione bronie, których nie można modyfikować. Natomiast kapitalnym urozmaiceniem jest to, że odblokowane dodatki na karabinach można zmieniać w trakcie bitwy. W każdej chwili możemy zmienić celownik, kolbę, czy magazynek na broni.
Co przyniesie przyszłość?
Warto wspomnieć, że na 16 randze postaci, czyli w drugim tygodniu beta testów Call of Duty: Modern Warfare 2, odblokujemy karabin szturmowy Lechmann-556, z którego podobnie, jak z M4 będziemy mogli zbudować pięć nowych broni. Oczywiście oprócz broni będzie nam potrzebne wyposażenie taktyczne oraz ofensywne, a nowych gadżetów nie brakuje. Ciekawie w czasie bety prezentował się dla mnie granat-paralizator. Przyklejał się do powierzchni i porażał każdego, kto się do niego zbliżył. Przyznaję, że zabijanie telepiącego się przeciwnika dawało trochę radości. Niestety to jedyny nowy gadżet taktyczny. Kolejne, jak kamera obserwacyjna czy zmodyfikowany czujnik pulsu, pojawią się w następnym tygodniu. Natomiast w wyposażeniu ofensywnym nie widzę niczego nowego. Znajdziemy tu więc granat odłamkowy, semteks, C4, nóż do rzucania, czy Mołotowa.
Atuty
Podobnie jak miało to miejsce w poprzednich częściach Call of Duty, także i w Modern Warfare 2 nie mogło zabraknąć pakietu z atutami. Możemy przygotować własny zestaw czterech atutów lub wybrać jeden z kilku stworzonych przez twórców pod konkretny styl gry. Wśród nich znajdziemy wiele juz dobrze znanych, jak podnoszenie amunicji z pokonanych przeciwników, szybszy sprint, przeładowanie, czy bieganie. Do tego dochodzą możliwość posiadania dwóch broni głównych lub dwóch gadżetów czy niewykrywalność dla systemów starowanych przez SI. Z nowości fajnie prezentuje się atut, dzięki któremu zabijanie i przejmowanie punktów natychmiast aktywuje regeneracje zdrowia. Niestety powrócił znienawidzony przez graczy „ostatni bastion”. Jednak tym razem powalony gracz nie może już korzystać z broni bocznej; sam może się tylko powoli reanimować lub szybko poddać.
Premie za serie w Call of Duty: Modern Warfare 2
Interesująca zmiana zaszła w nagrodach za serię zabójstw, czyli tzw. kill streakach. Teraz gracz w menu gry może wybrać, czy chce, aby nagrody były naliczane za serię zabić, czy punktów. Pierwsza polega oczywiście na zabijaniu na jednym życiu Dla wielu osób wydaje się to niezwykle trudne, gdyż pierwsza nagroda (dron zwiadowczy) wymaga 4 trafień. Mniej doświadczeni gracze mogą wybrać nagrody za serię punktów. Są one niestety droższe od serii zabić, ale za to po śmierci nasz wynik się nie zeruje. Przykładowo na drona zwiadowczego potrzebujemy 500 pkt, co przekłada się na 5 zabić, a nie cztery. Wezwanie helikoptera kosztuje 10 eliminacji bez śmierci, natomiast w serii punktowej będzie to 1250, co przekłada się na 13-tu zabitych. Oczywiście punkty zdobywamy nie tylko za same zabójstwa, ale także za asysty, przejmowanie czy obronę punktów kontrolnych.
Mapy
Infinity Ward na pierwszy weekend testów przygotowało cztery średniej wielkości mapy:
- Hotel Breenbergh – mapa, jakich wiele w serii Call of Duty: duży budynek podzielony na piętra oraz parking.
- Farma 18 – ośrodek szkoleniowy w nieznanym miejscu. Głównym miejscem akcji jest budynek umieszczony w centrum, ale nie brakuje też miejsca dla strzelców wyborowych na pobliskich dachach, czy oknach.
- Mercado Las Almas – bardzo fajna i szybka mapa przypominająca meksykański targ
- Valderas Museum – mapa podobna do hotelu z tym, że biegamy po oszklonym muzeum z nowoczesną architekturą.
Niestety nie ma wśród nich obiecanej mapy z torem F1. Obstawiam, że ta pojawi się w drugim tygodniu testów, gdy dołączą posiadacze konsol Microsoftu.
Wydajność
Od strony technicznej beta działa dobrze, choć zdarzyło się, że dwa razy aplikacja wysypała się do menu konsoli. Grając na konsoli PS5 niestety nie znalazłem nigdzie opcji ustawienia 120 klatek. Mam jednak nadzieję, że w pełnej wersji będzie ona już dostępna. Za to już w wersji beta mogłem skorzystać z rozszerzonego FOV, które znacznie ułatwia rozgrywkę, pozwalając szerzej patrzeć na pole bitwy. Szata graficzna natomiast prezentuje się przeciętnie. Niestety jest to związane z tym, że gra nadal wychodzi na konsole poprzedniej generacji. Co więcej, nawet na takie karty graficzne, jak GTX970, który premierę miał ponad 5 lat temu. Jednak dzięki odpowiedniej palecie kolorów oraz odpowiedniemu oświetleniu wszystko dobrze widać. Fajni kontrolera DualSense mogą wykorzystać efekty trigger, które stosują odpowiedni opór na nasze palce. Oczywiście opcję te należy wyłączyć, jeżeli zależy wam jak najszybszej eliminacji przeciwnika.
Podsumowanie
Sama rozgrywka w wersji testowej trybu wieloosobowego Call of Duty: Modern Warfare 2 znacznie nie różni się od tej, którą mieliśmy w 2019 roku. Tak naprawdę od razu zauważycie zwiększony TTK (czas potrzeby do zabicia). Gracze nie padają jak muchy od kilku strzałów, co dla mnie jest zmianą na plus. Natomiast nie podoba mi się wysoki aim assist. Wspomaganie daje o sobie szczególnie mocno znać, gdy nie mamy zamontowanego na broni żadnego celownika. Bardzo się zdziwiłem, gdy zacząłem swój pierwszy mecz z nieulepszonym jednostrzałowym karabinem Recon i szybko wpadło mi kilka eliminacji, nawet z dalszej odległości. Ta zmiana ma także spory wpływ na lepsze strzelanie z biodra, szczególnie w pistoletach maszynowych. Jednak najbardziej przez całą rozgrywkę denerwowało mnie to, jak na słuchawkach bardzo głośno słychać bieganie. Brzmi to tak, jakby wszyscy mili buty na drewnianych koturnach. Nie raz przeciwnik zaczaił się na mnie, bo wyraźnie słyszał, z której strony nadchodzę. Oczywiście ja też odpłacałem tym samym. Mam nadzieję, ze w pełnej wersji uda się ten dźwięk trochę stonować.
Zobaczcie naszą prezentację rozrywki na mapie Mercado Las Almas w trybie dominacja:
Kiedy otwarta beta Call of Duty: Modern Warfare 2?
Tuż na koniec weekendu, 18-20 września otwarte zostaną bramy bety dla wszystkich posiadaczy konsol PlayStation. Abonament PS Plus oczywiście nie będzie wymagany. W dniach 22-23 września odbędą się testy trybu cross-play. Będą mogli w nim uczestniczyć wszyscy gracze z PlayStation oraz osoby z PC, oraz Xboxa, który złożyły zamówienia przedpremierowe. Natomiast w dniach 24-26 września beta będzie dostępna dla wszystkich graczy na każdej platformie. Subskrypcja Xbox Live tez nie jest wymagana.
Nagrody za udział w becie Modern Warfare 2
Podczas dwóch weekendów beta-testów do zdobycia będzie łącznie 10 różnych nagród – w tym dwa schematy broni i skórka operatora. W przedmioty te można wyposażyć się od razu po ich odblokowaniu, a zdobyć je można jedynie podczas bety. Te specjalne nagrody będą dostępne też w dniu premiery Call of Duty: Modern Warfare 2. Będziecie je mogli wykorzystać także w nowym Call of Duty: Warzone, którego premiera odbędzie się 16 listopada. Oto nagrody możliwe do odblokowania:
Call of Duty: Modern Warfare 2 ukaże się 28 października na Xbox One, Xbox Series X/S, PS4 i PS5. Gra będzie dostępna w pełnej polskiej wersji językowej.
Dodaj komentarz