Ghost of Tsushima już za dwa miesiące otrzyma specjalne wydanie oraz ulepszenie do możliwości konsoli PS5. Szczegóły w newsie.
Ghost of Tsushima ukazało się wyłącznie na konsolach PlayStation 4 niemal równe 12 miesięcy temu. 17 lipca 2020 roku użytkownicy sprzętu japońskiego giganta mogli odbijać Cuszimę z rąk mongolskiego najeźdźcy. Produkcja od studia Sucker Punch spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem tak przez graczy, jak i branżę. W mojej recenzji tytuł otrzymał niemal maksymalną ocenę. Jeśli nie czytaliście jeszcze tej opinii albo chcielibyście sobie ją przypomnieć, zachęcam do udania się na tę stronę. Jednak oczywiście to nie moja recenzja jest tematem dzisiejszego newsa. Tym jest świeżo zapowiedziana wersja Director’s Cut Ghost of Tsushima. Na blogu PlayStation pojawił się wpis, który dostarcza wielu informacji na temat opisywanej edycji. Przyjrzyjmy się więc nowościom, które wprowadzi wersja reżyserska.
Nowa opowieść
Pierwszym punktem na liście zawartości Director’s Cut jest nowy dodatek fabularny. Zabierze on Jina Sakai na wyspę Iki. Nasz bohater przybędzie na nią w odpowiedzi na pogłoski o szerzących się na niej wpływach Mongołów. Póki co nie znamy szczegółów dotyczących przedstawianych w tym dodatku wydarzeń, aczkolwiek twórcy zapowiadają, że pozwolą one poznać trudną przeszłość Jina. Nowa wyspa to oczywiście również mnóstwo opcjonalnej aktywności. Będziemy więc mogli zdobyć nową zbroję dla naszej postaci i wierzchowca, jak też poznać nowe techniki i wziąć udział w niewidzianych wcześniej mini-grach. Iki pozwoli nam również oswajać kolejne zwierzęta, co z pewnością ucieszy osoby lubiące głaskanie lisów w podstawowej wersji gry. Oczywiście pojawią się też nowe trofea czekające na odblokowanie.
Ghost of Tsushima na PS5
Sucker Punch zapowiedzieli też udogodnienia przeznaczone dla użytkowników konsol PlayStation 5. Dzięki nowym możliwościom zapewnianym przez ten sprzęt, doczekamy się synchronizacji ruchu ust z wypowiadanymi kwestiami w języku japońskim. Nie można naturalnie zapomnieć o kontrolerze DualSense. Ghost of Tsushima – Director’s Cut uruchomione na PS5 obsłuży efekty dotykowe oraz adaptacyjne spusty. To bynajmniej nie koniec wykorzystywania mocy PlayStation 5. Czasy ładowania będą jeszcze krótsze niż w podstawowej wersji, a audiofile z pewnością docenią obsługę systemu Tempest 3D. Funkcje te będą dostępne w podstawce, dodatku rozgrywającym się na wyspie Iki oraz kooperacyjnym trybie Legends. Twórcy pozwolą nam też wybrać między kilkoma opcjami wyświetlania obrazu w rozdzielczości 4K i cieszyć się rozgrywką, osiągającą do 60 klatek na sekundę.
Płatne ulepszenie
Ghost of Tsushima – Director’s Cut pozwoli nam przenieść swój postęp z podstawowej wersji dedykowanej PS4. Niestety nie wiemy jeszcze jak będzie wyglądała sytuacja z przenoszeniem trofeów, aczkolwiek bardzo możliwe jest odblokowanie zdobytych już pucharów po zaimportowaniu swojego zapisu. Ogłoszono jednocześnie ceny Director’s Cut i rozwijania swojej wersji gry do edycji reżyserskiej. Jeżeli posiadacie podstawową grę na PS4, za ulepszenie jej do Director’s Cut trzeba będzie zapłacić 19,99$. Jeżeli kupicie Director’s Cut na PS4, będziecie mogli rozwinąć tę wersję do dedykowanej PS5 za 9,99$, natomiast ulepszenie do Director’s Cut na PS5 ze zwykłej wersji z PS4 wyceniono na 29,99$.
Ghost of Tsushima – Director’s Cut ma premierę ustaloną na 20 sierpnia. Wśród nowości oferowanych w tej wersji warto jeszcze wymienić możliwość chowania kołczana podczas przemierzania świata. Zamierzacie ulepszyć swoją wersję gry do Director’s Cut? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: Blog PlayStation
Dodaj komentarz