Tytuł ukaże się na konsoli PlayStation 5 w 2022 roku. Już dzisiaj możemy posłuchać deweloperów mówiących o przesuwaniu granic technologicznych.
Square Enix ma wielkie ambicje związane z Forspoken, nową grą akcji RPG. Dzisiaj dowiedzieliśmy się więcej o użytej tam technologii AMD FidelityFX Super Resolution. Szef studia Luminous Productions, Takeshi Aramaki, wyjaśnił, że celem firmy jest „osiągnięcie najwyższej jakości efektów wizualnych, jakie kiedykolwiek widziano w grze z otwartym światem”. W filmie, Aramaki wyjaśnia, w jaki sposób alternatywa dla DLSS pomaga zespołowi w osiągnięciu tego celu. Na marginesie dodam, że użycie tej technologii, polegającej na renderowaniu obiektów w mniejszej rozdzielczości a następnie ich skalowaniu, mogliście sprawdzić na przykład w: KingsHunt, The Riftbreaker, Terminator: Resistance, Godfall czy RE: Village.
Aby uprościć niezwykle skomplikowany algorytm, FidelityFX Super Resolution wykorzystuje uczenie maszynowe do rekonstrukcji obrazów o niższej rozdzielczości i wyświetlania ich z większą przejrzystością. Oznacza to, że w zasadzie gry mogą osiągnąć 4K bez wymagania mocy obliczeniowej wymaganej do natywnego wyprowadzenia rozdzielczości. Daje to programistom więcej miejsca na tworzenie większych, gęstszych światów, zapewniając jednocześnie dobrą jakość obrazu przy 60 klatkach na sekundę.
„Wierzę, że filozofia AMD GPU Open podnosi standardy techniczne całej branży gier, co z kolei przynosi korzyści wszystkim graczom. Nie możemy się doczekać, aż gracze dostaną w swoje ręce Forspoken i doświadczą grafiki nowej generacji, która była możliwa dzięki FSR”
Takeshi Aramaki,
Zobaczcie jak o grze wypowiada się aktorka Ella Balinska, która wciela się w postać Frey, będącą główną protagonistką gry:
Źródło: pushsquare.com, benchmark.pl
Zobaczyć można ale chciało by się jeszcze zrozumieć.