Na QuakeCon 2018 odbył się panel z twórcami Fallout 76. Dowiedzieliśmy się dużo o rozwoju postaci i PvP.
Karty z perkami
Znany z poprzednich części S.P.E.C.I.A.L i system perków powraca do Fallouta 76 w zupełnie nowej odsłonie. Literki tego akronimu rozwijają się następująco: Siła, Percepcja, Charyzma, Inteligencja, Zręczność, Szczęście. Co poziom otrzymamy punkt, który będziemy mogli wydać na jeden z nich.
Perki ulegną znaczącej zmianie. W Fallout 76 perki otrzymywać będziemy w formie kart. Każdej karcie przypisany będzie ilość punktów konkretnych SPECIAŁów jakie trzeba mieć by móc wykorzystać daną kartę. Tod Howard poinformował, że kart będą setki i otrzymywać je będziemy co drugi poziom dopóki nie osiągniemy 10 poziomu, potem co piąty. Karty będzie można w każdej chwili wymieniać i handlować nimi z innymi. Na koniec najważniejsze – na dzień dzisiejszy nabijanie poziomów i wymiana ze innymi graczami to jedyny sposób zdobyć nowych kart. Nie będzie można ich kupować za prawdziwe pieniądze.
„Oto wychodzisz!” – sponsorowane przez Stowarzyszenie Trzechsetlecia Ameryki przy Vault-Tec. W dzisiejszym odcinku: „Lepsza wersja ciebie: Sukces zapisany w kartach”.
Które perki wybierzesz na start w Falloucie 76? pic.twitter.com/GQmyqwVLz0
— Bethesda Polska (@bethesda_pl) August 11, 2018
PvP
Sporą obawą społeczności jest toksyczne zachowanie innych graczy, które zniszczyło przyjemność z gry w wielu podobnych tytułach (Rust, Ark: Survival Evolved). Bethesda ma swój pomysł na rozwiązanie tego problemu. Pojedynek PvP będziemy rozpoczynać od „uderzenia w policzek”. Pod tym hasłem twórcy mają na myśli oddanie strzału w stronę osoby, z którą chcemy się pojedynkować. Trafiony gracz utraci nieznaczną część życia i będzie mógł odpowiedzieć strzałem, rozpoczynając pojedynek. Oczywiście możliwe będzie odrzucenie zaproszenia do walki, co wtedy? Nadal możemy zginąć, ale na osobę, która nas zabiła zostanie wyznaczona nagroda, a sam nie otrzyma żadnych bonusów z faktu zabicia nas, ani doświadczenia, ani capsów (waluta w świecie Fallouta).
Gracz, za którego wyznaczona jest nagroda, pojawi się u wszystkich na mapie. Nagroda za zabicie zabierana jest z puli pieniędzy ściganego gracza, a ktokolwiek go zabija nie będzie ścigany.
Za wygrany pojedynek z graczami o wyższym poziomie otrzymamy wyższe nagrody niż z równymi nam. Jeżeli przegramy, mamy możliwość szukania zemsty, za której wygranie otrzymamy podwójną nagrodę. Po przegranej walce nie tracimy naszych broni i zbroi, a jedynie materiały potrzebne do budowy osady. Na świecie i w naszej bazie zostaną umieszczone skrytki, w których można będzie składować materiały, bronie i zbroje.
Walki PvP odblokowują się dopiero na poziomie piątym, a w grze będzie wbudowany mechanizm blokowania i ignorowania graczy. Możliwe będzie też całkowite wyłączenie walk z innymi.
In #Fallout76, Perks are represented through Perk Cards. You earn them every time you Level Up.
Earn Perk Card Packs solely through leveling up. Every other level up to 10, and every 5 levels after. pic.twitter.com/JRRHFRLNk8
— Fallout (@Fallout) August 11, 2018
Questy
Przy okazji premiery gry na E3 wspomniano też, że nie będzie ludzkich NPC w grze, jedyni ludzie jakich spotkamy to inni gracze. To rodziło wiele pytań i obaw o rozwój historii w grze i samo przyznawanie questów. Na QuakeConie uchylono rąbka tajemnicy. Nieludzcy NPC będą w grze występować i od nich będziemy otrzymywać zadania, lecz będzie to rzadkość. Gro zadań będzie nam podsuwanych przez holotaśmy i notatki rozrzucone po całym świecie gry. Nie jest to żadna nowość w uniwersum Fallouta. Ten mechanizm był wykorzystywany już w poprzednich częściach gry.
Połączenie Charyzmy i perków z nią powiązanych też ulegnie zmianie. Tradycyjnie ta gałąź była związana z interakcjami z NPC, który jako tako tu nie będzie. Teraz będą to zdolności poprawiające statystyki całej grupy.
Fallout 76 ukarze się 14 listopada 2018 na PlayStation 4, Xbox One i PC. Po QuakeCon jeszcze bardziej nie mogę się doczekać bety Fallouta 76. Gra z dnia na dzień wygląda co raz ciekawiej. A wy czekacie na kolejną odsłonę nuklearnej apokalipsy?
Źródło: Gamespot
Dodaj komentarz