Pokemon GO jest jednym z ciekawych projektów przygotowywanych na dwudziestolecie serii. Jest to tworzona przez Niantic gra dla smartfonów z systemem Android i iOS wykorzystująca technologię AR (rozszerzoną rzeczywistość). Oznacza to, że tytuł wykorzystując kamerę smartfona będzie rejestrował otaczającą nas rzeczywistość oraz nakładał na nią trójwymiarowe obiekty (jak np. Pokemony). Niedawno studio to udzieliło wywiadu serwisowi Venturebeat, w którym ujawniono trochę nowych informacji.
Niestety wiele gier wykorzystujących AR działa najlepiej wyłącznie w dużych miastach, gdzie znajduje się wielu graczy. Według Niantic Pokemon GO ma uniknąć ten problem. Interakcje między graczami mają odbywać się asynchronicznie. Dodatkowo autorzy zapewniają, że zawsze znajdziemy jakiegoś stworka już w pierwszych minutach spaceru. Odnalezienie sal będzie trudniejsze, jednak wszystko ma być możliwe przy włożeniu drobnego wysiłku w poszukiwania.
Typy Pokemonów mają być zależne od lokalizacji. Szukając więc np. Starmie czy Gyaradosa będziemy musieli udać się nad jezioro, czy rzekę. Gracze nie mający możliwości złapania wybranego Pokemona będą mogli wymieniać się z innymi.
Twórcy wspomnieli także podczas wywiadu o bransoletce Pokemon GO Plus. Jest to prosty gadżet mający na celu informowanie nas o wydarzeniach w wirtualnym świecie bez konieczności ciągłego sprawdzania smartfona. Przykładowo, gdy w pobliżu znajdzie się jakiś dziki stworek, urządzenie zawibruje oraz pozwoli, za pomocą odpowiedniej kombinacji przycisków na złapanie danego Pokemona.
Podobnie jak w innej grze studia Niantic – Ingress – gracze będą mogli dołączyć do jednej z kilku konkurujących ze sobą frakcji. Wyniki ich działań będą wpływały na sytuację w świecie gry. Autorzy chcą by bawiąc się grający odwiedzali również różne ciekawe miejsca w swoich miastach.
Niestety, nie zdradzono kiedy można spodziewać się premiery gry.
źródło: http://venturebeat.com/2015/12/16/how-niantic-will-marry-animated-characters-with-mobile-location-data-in-pokemon-go/
Dodaj komentarz