Twórcy Forspoken gry RPG akcji z otwartym światem wydali nowy zwiastun, który skupia się na wzmocnionych magią zdolnościach bohaterki.
Dodatkowo Square Enix szczegółowo opisało magiczne zdolności, których używa bohaterka Frey Holland w filmie na blogu PlayStation, co przeczytacie poniżej.
Definiowanie „wyglądu” magii w Forspoken
Poświęciliśmy dużo czasu i zastanowiliśmy się, jak wizualizujemy zaklęcia w Forspoken. Przede wszystkim chcieliśmy uniknąć sytuacji, w których takie rzeczy jak ogień czy skały pojawiają się nagle znikąd. Chociaż z pewnością byłoby to w porządku i nie spowodowałoby żadnych problemów, zrobienie tego wydawało się zbyt powtarzalne i nudne – szczególnie w przypadku gry tak skoncentrowanej na magii.
Zdecydowaliśmy, że każde zaklęcie będzie miało wspólną zasadę. Będzie zaczynać się od magicznej energii i przechodziło w naturalne zjawiska, takie jak wspomniany wcześniej ogień i skały. Następnie, gdy zaklęcie zostanie rzucone, powróci do magicznej energii, zanim zniknie.
Każde zaklęcie w grze było wynikiem ścisłej współpracy zespołu artystów wizualnych, projektantów gier i programistów. Aby dać przykład, oto trzy zaklęcia, których możesz użyć w grze:
Strzał seryjny
Strzał z serii wyrzuca wybuchowe bryły skał, które zadają obrażenia obszarowe.
To wybuchowe zaklęcie oparte na magii ziemi, które zadaje obrażenia obszarowe, więc pomyśleliśmy, że odpowiednie i magiczne byłoby wyczarowanie dużego kamienia, który szybko rozprzestrzenia się w czterech kierunkach.
To pierwsze zaklęcie, które dostaje Frey – i pierwsze, nad którym pracowaliśmy – więc upewniliśmy się, że jest całkiem proste!
Ponieważ Strzał Seryjny był pierwszym zaklęciem, które wykonaliśmy do końca, wytyczył standard dla całej magii w Forspoken. Kiedy go robiliśmy, udoskonaliliśmy zasadę, że geometryczne wzory zamieniają się w skały i wracają do geometrycznych wzorów, zanim znikną.
Tak więc, chociaż może nie jest to najbardziej imponujące wizualnie zaklęcie, z pewnością jest wyjątkowe, ponieważ służyło jako punkt wyjścia dla wszystkich pozostałych w grze!
Katarakta
Katarakta tworzy wodny wir, który wciąga wrogów, zadając im obrażenia. Jeśli przytrzymasz przycisk, możesz wysłać słupy wody, aby zaatakować wrogów. Jeśli przytrzymasz go jeszcze dłużej, możesz wysłać więcej słupów lodowatej wody, aby zamrozić wrogów na stałe!
Podczas tworzenia wpadliśmy na pomysł, aby strumienie wody zbiegały się i powodowały wielką lodową eksplozję. Postawiliśmy sobie wyzwanie, by wizualnie wyrazić, jak woda zamienia się w lód – tylko wtedy, kiedy to osiągnęliśmy, zaklęcie było kompletne.
Oczywiście łatwiej to powiedzieć niż zrobić! Na przykład jest to zaklęcie, które ma różne poziomy. Na poziomie drugim to tylko eksplozja wody, a na poziomie trzecim eksplozja wody zamienia się w lód. Uzyskanie tej eksplozji wody i zamrożenia było niezwykle trudne — zasadniczo musieliśmy opracować dwa oddzielne zaklęcia, co oznaczało podwójną pracę!
Było jednak warto, ponieważ udało nam się znaleźć sposób na wyrażenie koncepcji przemiany wody w lód. Byliśmy też bardzo drobiazgowi, jeśli chodzi o opracowanie shaderów, których używaliśmy dla tych substancji. Myślimy, że katarakta to jedno z tych zaklęć, które wyglądają pięknie, nawet na pierwszy rzut oka.
Geneza
To zaklęcie przywołuje kolczaste gałęzie, które wystrzeliwują przed tobą i przebijają wrogów na dużym obszarze. Jeśli przytrzymasz przycisk, czar uderzy mocniej i na równym obszarze, a jeśli przytrzymasz przyciski jeszcze dłużej, uderzy i zatruje twoich wrogów!
„Geneza” tego zaklęcia w rzeczywistości pochodzi od tego, z którym eksperymentowaliśmy na wczesnych etapach rozwoju. Bardzo wcześnie zdecydowaliśmy, że Frey będzie w stanie manipulować naturą i pomyśleliśmy, że byłoby to odpowiednie i efektowne wizualnie, gdyby mogła wyczarować duże drzewo z ziemi!
Pierwotny projekt zakładał, że drzewo rosło i atakowało wrogów, ale w miarę postępów prac rozwojowych przerobiliśmy projekt, aby lepiej pasował do systemów gry.
Forspoken ukarze się na PS5 oraz PC 24 lutego 2023 roku.
Źródło: gematsu, blogPS
Dodaj komentarz