Sifu, nadchodząca niezależna bijatyka, otrzymała nowe materiały przybliżające rozgrywkę. Data premiery ulegała zmianie. ale… to akurat dobra wiadomość.
Sifu, bijatyka tworzona przez studio Sloclap (znane z gry Absolver) zostało zapowiedziane w podczas lutowego State of Play. Gra ta może się pochwalić bardzo dobrymi animacjami, przez co bardzo czekam na premierę. Jeśli jednak nie kojarzycie jeszcze tego tytułu, to może poniższy film Was zainteresuje. Skupia się on bowiem na systemie prowadzenia walki, co bez wątpienia będzie jednym z najważniejszych punktów tej produkcji.
Jak widać, ogromne znaczenie będzie miało, co nie powinno dziwić, blokowanie nadchodzących ciosów. Jeśli zatrzymamy atak w odpowiednim momencie, będziemy mogli wyprowadzić druzgocącą kontrę. Przyjmowane, zarówno przez nas, jak i przeciwników, ciosy będą wpływały na równowagę. Jeśli zbijemy jej pasek do zera, będziemy mogli niemal bezkarnie wyprowadzić szereg następnych ataków. Twórcy zadbają również o wchodzenie w interakcje z otoczeniem – do walki wykorzystamy broń dzierżoną przez przeciwników, ale w ruch pójdą również krzesła, stoły, pufy czy nawet mop. Z pewnością będziemy musieli pozostawać w ruchu, chcąc jak najdłużej przeżyć w Sifu. Warto obejrzeć też poniższy film – gra będzie przedstawiała dość oryginalne podejście do konsekwencji przegrywania walk.
Z każdym zgonem w Sifu nasza postać będzie się starzała. Co prawda będziemy mogli ją przywrócić do życia, ale nie będzie to pozbawione konsekwencji. Każdy kolejny zgon będzie mógł nadejść szybciej niż poprzednie, a więc będziemy musieli mieć oczy dookoła głowy oraz starać się błyskawicznie reagować na nadchodzące zagrożenia. Będziemy też mogli rozwijać swojego bohatera między śmierciami, odblokowując nowe umiejętności. Nie znaczy to bynajmniej, że gra będzie łatwiejsza. Im będziemy starsi, tym łatwiej będzie nas zabić. Oczywiście nie będziemy mogli odradzać się w nieskończoność – po wyczerpaniu „ładunków” pewnego amuletu, będziemy musieli rozpocząć swoją podróż od nowa. Będziemy jednak mogli korzystać ze skrótów i pozyskanych informacji, dzięki czemu dotarcie do oponentów i pozbycie się ich nie będzie musiało zaczynać się kompletnie od zera.
Sifu miało ukazać się na konsolach poprzedniej i nowej generacji od PlayStation 22 lutego przyszłego roku. Wiadomo, że tak się nie stanie – przesunięto datę premiery. Okazuje się jednak, że zmiana jest dobrą wiadomością dla osób oczekujących na tę produkcję. Zagramy w nią bowiem 2 tygodnie wcześniej – już 8 lutego. Zamierzacie sprawdzić tę grę? Dajcie znać w komentarzach.
Dodaj komentarz