Większość fanów odebrała materiał zaprezentowany na PlayStation Showcase bardzo pozytywnie, jednak nie dogodził on wszystkim.
Niestety, dyskusja nie toczy się wokół mechaniki czy fabuły gry, a wokół sylwetek bohaterów. Nie tak dawno pisałem o kontrowersjach z grubokościstym Thorem, ale nie tylko jemu się oberwało. Angrboda to żona Lokiego – gigantka znana z mitologii nordyckiej. Projektem nowej postaci zajął się reżyser fabularny God of War Ragnarok Matt Sophos. W wątku na Twitterze odrzucili fałszywe twierdzenia, że przedstawienie bulwersującej niektórych fanów żony Lokiego – jako czarnej kobiety było decyzją polityczną, albo podjętą pod presją z zewnątrz. Stwierdził: „Mogę policzyć na dwóch palcach liczbę notatek, które łącznie otrzymaliśmy aby zmienić historie w 2018 i GoW Ragnarok. To nie był jeden z nich”.
Jeśli chodzi o sugestię, że wersja Angrbody z Ragnaroka nie pasuje do mitologii nordyckiej, Sophos mówi, że God of War „jest naszą interpretacją mitologii, a nie historii – nordyckiej lub greckiej. Opowiadamy osobistą historię na tle bogów, gigantów przez nasz obiektyw. A ten nie jest w 100% stworzony przez Eddasa”.
Sophos podkreśla, że niewiele postaci z God of War jest dokładnie odzwierciedlonych jako nordyckie. Brok ma niebieską skórę i teksański akcent, podczas gdy jego brat Sindri rozumie istnienie bakterii. Mimir jest Szkotem i jest związany z postacią z angielskiego folkloru i Szekspira. Kratos i Atreus są adaptowanymi wersjami uznanych postaci mitologicznych. Sophos zamyka swój wątek, mówiąc, że ich zespół „konsekwentnie brał postacie mitologiczne i nadawał im własny styl”.
Poniżej znajdziecie oryginalne posty Matta Sophosa:
Źródło: gamesradar
Dodaj komentarz