JEST MOC!
Epic zaprezentował pierwsze demo technologiczne, które daje nam namiastkę możliwości nowego silnika Unreal oznaczonego numerem 5. Co ciekawe – całość została nagrana na Playstation 5. Możemy dzięki temu sami przekonać się jak mogą wyglądać gry na nadchodzącej generacji konsol.
Głównym założeniem nowej wersji silnika jest osiągnięcie fotorealizmu połączonego z efektami specjalnymi rodem z filmów. Oczywiście wszystko to ma być przygotowane w taki sposób, aby mogły z tych dobrodziejstw korzystać zarówno duże jak i małe zespoły developerów.
Nowe rozwiązania wprodzone w Unreal Engine 5 to Nanite i Lumen. Pierwszy z nich pozwoli na import materiału źródłowego (jakim mogą być modele w wysokiej rozdzielczości, czy skany otoczenia) bez straty jakości. Drugie z nich związane jest z oświetleniem scenerii. Lumen będzie reagował na zmiany oświetlenia w czasie rzeczywistym, niezależnie od wielkości otoczenia – czy będzie to kilka kilometrów, czy metr. Będzie to pozwalało na projektowanie jeszcze lepiej zmieniającego się światła, co pozwoli uzyskać bardziej realistycznie zmiany na przykład pory dnia.
Te technologie pozwolą na tworzenie grafiki jeszcze lepszej jakości (Epic wspomina o filmowej jakości elementów) także dzięki zwiększonej przepustowości przepływu danych o której słyszeliśmy przy okazji sławetnej prezentacji PS5 i dysków SSD.
Nowa wersja silnika będzie dostępna w wersji prezentacyjnej na początku 2021 roku, a pełna wersja zadebiutuje później tego samego roku. Dodatkowo – dzięki temu, że obecny silnik 4.25 wspiera już konsole przyszłej generacji, Epic zachęca deweloperów do rozpoczęcia prac na obecnym silniku i przenieść się na nową wersją wraz z jej udostępnieniem.
Źródło: Unrealengine.com
Dodaj komentarz