Dużo się ostatnio plotkowało o blokadzie 2/2/2 (dwa supporty, dwa tanki, dwa dpsy) w systemie rankingowym oraz Overwatch League. Wczoraj w długim, bo ponad 15 minutowym nagraniu Jeff Kaplan oficjalnie potwierdził blokadę ról, którą zacznie obowiązywać już od 13 sierpnia na konsolach. Jednak wcześniej, bo już 25 lipca podczas Stage 4 w Overwatch League najlepsi gracze na świecie zaczną grać w systemie 2/2/2, tym samym Blizzard skasował dla wielu nudą metę „Goats”, która polegała na graniu 3 tankami i 3 supportami.
Nowością będzie też system dobierania ról, który zaprojektowano, aby ułatwić cały proces i pomóc w tworzeniu meczów, które będą sprawiedliwsze i fajniejsze, i podczas których zawodnicy grają w takich rolach, w jakich chcą. Wraz z wprowadzeniem funkcji Blizzard będzie aktualizował systemy dobierania i kolejkowania graczy w Rywalizacji i Szybkiej grze, aby gracze mogli wybierać, w której roli chcą występować – natarcia, tanka czy wsparcia – i to jeszcze przed rozpoczęciem meczu. System dobierze następnie dwóch tanków, dwóch graczy wsparcia oraz dwóch natarcia, aby stworzyć drużynę, a po rozpoczęciu meczu będą mogli wybrać postacie z puli danej roli. Po zakończeniu rozgrywki (zarówno w Rywalizacji jak i Szybkiej grze), grający wrócą do głównego menu i będą mogli ponownie wybrać role przed kolejnym meczem.
Każda z trzech ról ma osobną kolejkę i gracze będą mogli sprawdzić szacowany czas oczekiwania na nie na ekranie wyboru. Szacunki uwzględniają kilka czynników, ale generalnie odzwierciedlają one liczbę osób oczekujących na konkretną rolę. Aby zachęcić do bardziej równomiernego rozłożenia graczy wśród wszystkich typów postaci, gracze, którzy ustawiają się w kolejce po role, na które obecnie jest duże zapotrzebowanie, mogą otrzymać nagrody.
Zmiany Szybkiej gry
W Szybkiej grze system dobierania ról pozwoli Blizzardowi określić ranking meczowy (MMR) każdego z graczy według roli. Dzięki temu dobieranie w Szybkiej grze będzie w oparciu o MMR każdej roli. Oprócz dania graczom więcej swobody w wyborze ról, Blizzard wierzy też, że zaowocuje to także sprawiedliwszymi, bardziej wyrównanymi, a tym samym fajniejszymi meczami.
Zmiany w Rywalizacji
Rangi umiejętności ról
Gdy dobieranie ról trafi do gry, gracze będą zdobywać trzy oddzielne rangi umiejętności (RU) – dla każdej z ról w Rywalizacji. Rangi będą miały wartość od 1 do 5000, a im wyższa liczba, tym większy poziom umiejętności. Gracze zostaną również przypisani do kategorii na podstawie swojej rangi w każdej roli – brązowej, srebrnej, złotej, platynowej, diamentowej, mistrzowskiej lub arcymistrzowskiej. Awansowanie do kolejnej kategorii jest możliwe w miarę opanowywania gry.Ponieważ ranga umiejętności gracza może się znacznie różnić w zależności od roli, system meczowy będzie dokonywał obliczeń w oparciu o RU wybranych przez graczy ról.
Gdy dobieranie ról pojawi się w grze, gracze będą musieli ukończyć pięć meczów klasyfikacyjnych w wybranej roli na początku każdego sezonu Rywalizacji, aby uzyskać rangę umiejętności dla danej roli. Czyli, jeśli gracz zechce zdobyć sezonowe RU dla wszystkich trzech ról, będzie musiał ukończyć 15 meczów klasyfikacyjnych.
Blizzard przeprowadzi dwutygodniowy beta-sezon z dobieraniem ról, który zacznie się od 13 sierpnia i potrwa do 1 września. W trakcie beta-sezonu gracze będą mogli zdobywać punkty rywalizacji podobnie jak w innych mini-sezonach Rywalizacji i kwalifikować się do rankingu Top 500, jednak statystyki z tego krótkiego sezonu będą dostępne tylko przez ograniczony czas i nie liczą się do stałych statystyk sezonowych graczy w Rywalizacji. Uwaga: sezon 17. zostanie skrócony o około dwa tygodnie, aby zmieścić beta-sezon z dobieraniem ról.
Dobieranie ról pojawi się w Szybkiej grze i Rywalizacji 1 września na początku sezonu 18.
źródło: https://playoverwatch.com/pl-pl/
Dodaj komentarz