Nintendo powoli ujawnia coraz więcej szczegółów na temat konsoli Nintendo Switch. Serwis Kotaku przesłał do Nintendo sporą listę pytań, wśród których znalazły się interesujące graczy pytania dotyczące wsparcia zewnętrznych dysków twardych, czy innych funkcji Switcha.
Tekst rozpoczęto od tematu wstecznej kompatybilności z Wii, Wii U, czy też 3DSem. W chwili obecnej Nintendo Switch nie jest kompatybilny z grami pisanymi pod jakąkolwiek inną konsolę. Wsparcie niektórych kontrolerów może zostać dodane w przyszłej aktualizacji. Nintendo obecnie nie ma również nic do ogłoszenia w temacie Virtual Console.
Nitnendo Switch ma wbudowane 32 GB pamięci NAND, z czego część jest zarezerwowana przez system. Pamięć ta może być rozbudowana przez karty microSDXC o pojemności do 2 TB. Zewnętrzne dyski twarde nie będą wspierane w dniu premiery, jednak firma rozważa możliwości wsparcia ich w przyszłości. Jeżeli do konsoli nie będzie włożona karta pamięci, wszystko będzie zapisywane w pamięci NAND. Jeśli użytkownik skorzysta z karty microSDXC, stany rozgrywki będą zapisane w pamięci wewnętrznej, a dane gier, aktualizacje i DLC będą zapisywane w pamięci microSDXC. Kartridże konsoli nie mają możliwości przechowywania zapisów stanu rozgrywki – niezależnie od źródła, zawsze będą one trafiać do pamięci NAND.
Firma unika na razie odpowiedzi na temat jakiegoś systemu osiągnięć. Przycisk Capture, umiejscowiony na lewym Joy-Conie oraz Nintendo Switch Pro Controllerze pozwala użytkownikowi wykonać zrzut ekranu z gry. Później można je przeglądać, edytować (np. poprzez dodanie tekstu) i udostępnić w mediach społecznościowych. W przyszłości na konsoli ma pojawić się możliwość nagrywania obrazu z gier.
Konsola Nintendo Switch nie będzie wspierać Miiverse. Zamiast niego gracze będą mogli udostępniać wszystko poprzez szerzej używane media społecznościowe. Mii będzie wciąż obecne na konsoli. By utworzyć nowe awatary Mii będzie trzeba wejść w menu ustawień, Mii Maker nie będzie dostępny w menu głównym konsoli jako osobna aplikacja (jak to jest w przypadku 3DSa / Wii U). Tworzenie awatarów Mii ma mocno przypominać to, co widzieliśmy na dotychczasowych konsolach, wśród zmian pojawi się kilka nowych elementów twarzy, kolorów włosów i skóry. Znikną takie atrybuty jak możliwość wyboru ulubionego Mii, data urodzin, kopiowanie, czy opcja upubliczniania mii.
Awatary Mii mogą być używane do reprezentowania profilu użytkownika, jednak nie są na Switchu wymagane. Zamiast nich można wykorzystać grafikę z wbudowanej biblioteki zdjęć postaci z gier Nintendo. Mii może być używane przez gry, jeśli deweloperzy zdecydują się na to. Wśród przykładów gier wykorzystujących Mii jest Mario Kart 8 Deluxe (gdzie, identycznie jak na Wii U będzie można użyć figurek amiibo do odblokowania strojów dla Mii). Gracze będą mogli przesłać swoje Mii z Wii U i 3DSów na Switcha.
Na pytanie o wsparcie serwisów typu Netflix, Amazon Video, Hulu, czy HBO Go, służących do strumieniowania filmów, Nintendo odpowiedziało, że konsola Nintendo Switch planowana była jako fantastyczna platforma do gier, przez co na premierę nie będą wspierane żadne tego typu usługi. Firma rozważa dodanie ich w przyszłych aktualizacjach.
Konsola Nintendo Switch będzie pozbawiona blokady regionalnej, mimo to jednak firma rekomenduje zakup gier w swoich krajach w celu zapewnienia pełnego wsparcia dla produkcji. Dostępne gry w Nintendo eShopie będą zależeć od kraju, na jaki ustawione jest konto Nintendo Account. Na szczęście, konsola będzie wspierać nawet 8 kont, dzięki czemu gracze będą mogli utworzyć konta i robić zakupy w eShopie każdego dla regionu.
Jedną z ciekawszych nowości w kontrolerach konsoli Nintendo Switch jest HD Rumble, czyli nowe, bardziej zaawansowane wibracje. Twórca serii Senran Kagura, Kenichiro Takagi ujawnił w wywiadzie z serwisem Famitsu, że w przygotowywanej produkcji na konsolę Nintendo Switch chce wykorzystać tę funkcję do wyrażenia „delikatności”. Projekt został już przygotowywany, obecnie studio skupia się na tym w jaki sposób go zrealizować na konsoli Nintendo Switch.
Już w ten weekend kolejni gracze będą mieli okazję przetestować grę ARMS, przygotowaną ekskluzywnie dla konsoli Nintendo Switch. Będzie to możliwe podczas turnieju gry Super Smash Bros – Genesis 4, odbywającego się w San Jose, w Kalifornii. Nie wiadomo jaka część gry zostanie pokazana. Można się spodziewać, że do sieci w ciągu najbliższego tygodnia trafi sporo filmów przedstawiających fragmenty rozgrywki z ARMS.
The Legend of Zelda: Breath of the Wild będzie jedną z największych gier w historii serii. W oparciu o wyliczenia wielkości map kilku użytkowników serwisu Reddit, użytkownik HylianWarrior przygotował grafikę porównującą rozmiar Breath of the Wild, paru popularniejszych odsłon serii, a także Skyrima.
Zapowiada się więc ogromna ilość terenu do zwiedzenia, wypełnionego dziesiątkami lochów oraz znanych z wielu gier Nintendo ukrytych sekretów.
Na koniec mamy złą informację dla osób, które liczyły na grę Titanfall 2 na Nintendo Switch. Mohammad Alavi, pracujący jako Senior Designer przy grach Titanfall oraz Titanfall 2 podczas videocastu udostępnionego na kanale Drunk Tech Review w serwisie YouTube wyraził swoją opinię na temat Nintendo Switcha. Według niego tak samo jak w przypadku poprzednich konsol, które były słabe pod względem sprzętowym, tak samo Switch będzie pozbawiony z tej samej przyczyny większości gier firm trzecich.
Źródło: http://nintendoeverything.com/senran-kagura-creator-talks-about-his-switch-project-and-how-he-wants-to-use-the-hd-rumble-feature/ Źródło: http://nintendoeverything.com/arms-appearing-at-genesis-4-smash-bros-tournament-this-weekend/ Źródło: https://www.reddit.com/r/zelda/comments/5olf6h/oc_i_fixed_my_zelda_map_size_comparison_graphic/ Źródło: http://wccftech.com/switch-underpowered-third-party-support/ Źródło: http://nintendoeverything.com/switch-qa-usb-hard-drives-mii-integration-video-streaming-services-8-user-accounts-eshop-region-based-on-nintendo-account/
Dodaj komentarz