A do tego jeszcze nowy zwiastun fabularny zatytułowany „Księga Karnaki”
Prezentujemy nowy film związany z fabułą Dishonored 2 zatytułowany „Księga Karnaki”. Dowiedzcie się więcej o świecie Dishonored 2 i jego mieszkańcach z punktu widzenia Odmieńca w tym nowym filmie, któremu nadano formę książeczki z rozkładankami.
Wciel się ponownie w rolę zabójcy o nadprzyrodzonych zdolnościach w Dishonored 2, kolejnym rozdziale nagradzanej sagi Dishonored autorstwa Arkane Studios, który ukaże się w sprzedaży na całym świecie 11 listopada 2016 roku na platformach PlayStation 4, Xbox One i PC. Delilah, szalona wiedźma władająca potężną czarną magią, zdobyła tron cesarzowej Emily Kaldwin. Los Wysp pozostaje niepewny. Jako Emily Kaldwin lub Corvo Attano opuść legendarne ulice Dunwall i udaj się do Karnaki – niegdyś olśniewającego miasta portowego, w którym leży klucz do przywrócenia Emily na tron. Skorzystaj ze Znaku Odmieńca i potężnych nowych nadprzyrodzonych zdolności, poluj na wrogów i zmień na zawsze losy Cesarstwa.
Każdy, kto zamówi Dishonored 2 w przedsprzedaży, będzie mógł rozpocząć rozgrywkę dzień przed oficjalną światową premierą, czyli już 10 listopada, oraz otrzyma kopię Dishonored: Definitive Edition.
Propaganda
Od samego początku naszym celem było stworzenie propagandy, która byłaby czymś więcej niż tylko zbiorem plakatów pokrywających ściany. Ma ona stanowić element narracji, piękny i niosący wiele informacji, więc musi wyglądać naprawdę dobrze i być wszechobecna. Nadanie plakatom propagandowym stylu vintage było świetnym pomysłem. W każdą widoczną linię włożyliśmy mnóstwo miłości.
Jeśli chodzi o piękno (i propagandę), to kochamy prace Sheparda Faireya. Jego analiza najróżniejszych odmian propagandy tworzy pewien rodzaj uniwersalnego języka, którego używa on do kreowania własnego przekazu. Przeprowadziliśmy własny przegląd materiałów propagandowych z wielu krajów i epok. Pomimo różnych kontekstów historycznych, kulturalnych czy ideologicznych zauważyliśmy powtarzające się wszędzie chwyty, kody i elementy ikonograficzne.
W Dishonored 1 propaganda Lorda Regenta opierała się na jasnych, opresyjnych hasłach, z których część inspirowana była językiem wojskowym. W Dishonored 2 poszliśmy dalej, tworząc propagandę integrującą się ze światem gry w bardziej subtelny sposób. Weźmy na przykład działania diuka – drukuje on duże ilości ładnych i drogich plakatów wielkoformatowych dotyczących projektów, które nigdy nie zostaną zrealizowane. Tworzona przez niego propaganda mówi wiele o nim samym, o stylu jego rządów, o tym, na co przeznacza pieniądze i jakim jest nieprzyzwoitym tyranem. Świetnie widać to na plakatach związanych z edyktem o walce z krwiogzami i systemem kartek na żywność – dają one mieszkańcom Karnaki nadzieję, a jednocześnie mówią całą prawdę o rządzie i diuku.
Propaganda służy zdobyciu i umocnieniu władzy. W Dishonored 2 mamy do czynienia z tyranem, a nie dyktatorem, więc propaganda zmienia się wraz z nastrojem diuka. Jest bardziej kolorowa, nie tak uproszczona jak przekazy Lorda Regenta – ma bardziej „południowy” styl.
Nie zapomnieliśmy o graffiti, reakcjach i żądaniach ludzi – pomogło to nam stworzyć bardziej realny świat. Te plakaty są źródłem wielu informacji dla gracza, zarówno wskazówek, jak i wiedzy na temat panującego w Karnace reżimu… Współtworzą spójność świata gry. Propaganda nie musi pełnić w grach wyłącznie funkcji dekoracyjnych, można ją wykorzystać na wiele różnych sposobów.
Reklamy
W Dishonored 1 stworzyliśmy marki wielu typowych produktów sprzedawanych w grze, takich jak przepyszne puszkowane węgorze w galarecie czy mięso wieloryba w sosie pomidorowym. W Dishonored 2 poszliśmy o krok dalej i postaraliśmy się, by gracz miał wrażenie, że trafił do ośrodka wczasowego w Zatoce Karnackiej – na ścianach znajdzie wymalowane logotypy miejscowych marek cygar, a w barach importowane trunki…
Na początku nasz szalony zespół narracyjny daje nam produkt i nazwę. Wówczas musimy zadać sobie szereg pytań. Jaką drogę przebył ten sfermentowany żarłacz karmazynowy, by ze swojego naturalnego środowiska trafić do puszki? Gdzie i komu będzie sprzedawany? Czy ten produkt jest rozpowszechniony w mieście? Co mówi o poziomie rozwoju handlu tego świata? Część odpowiedzi jest oczywista, inne niezbyt. Odpowiadając na te pytania, definiujemy ikonografię, ton, sposób postrzegania i jakość produktu.
Plakaty i sklepy łączy wspólny los. Gdzie umieścimy dany plakat? Będzie pojedynczy czy drukowany jako seria? Czarno-biały czy kolorowy? Ile ich będzie? Jakie wymiary? Do kogo ma być skierowany? Czy ten sprzedawca ma jeden sklep, czy całą sieć?
Musimy pamiętać o umieszczeniu każdego przedmiotu w odpowiednim kontekście – od ręcznie wypisanego menu po najzwyklejszą puszkę.
To było wspaniałe przeżycie – tworzenie logotypów na potrzeby staromodnych plakatów reklamowych inspirowanych czasami, w których szyldy wyrabiali ręcznie niesamowici rzemieślnicy i były one unikalne, bo powstawały w niewielkich ilościach. Tworzenie tych materiałów reklamowych było bliskie temu, co kochamy, więc byliśmy tym zachwyceni.
Więcej informacji o grze można znaleźć pod adresem dishonored.bethesda.net.
Dodaj komentarz