Firma cdp.pl na urodzinowej konferencji w Narodowym Instytucie Audiowizualnym świętowała pierwszy rok działalności platformy e-commerce. Na konferencji przedstawiono też największe wydarzenia minionego roku, przedstawiono plany wydawnicze na 2016 rok oraz nowe projekty cdp.pl.
Jedną z najciekawszych informacji jest sprzedaż gier wideo z serii Wiedźmin, która od 2007 roku osiągnęła w Polsce już milion egzemplarzy. Istotny udział w tym wyniku ma najnowsza odsłona serii, Wiedźmin 3, która wraz z dodatkiem Serce z kamienia trafiła do 375 tysięcy graczy. Wiosną pojawi się drugi z dodatków, Krew i wino.
Po przejęciu dystrybucji gier firmy Activision przez cdp.pl, do formy wraca zasłużona seria Call of Duty. Ostatnia część, Black Ops 3, sprzedała się dwa razy lepiej od poprzedzającej ją Call of Duty: Advanced Warfare. 2 lutego na PlayStation 4 pojawi się dodatek Awakening, któremu towarzyszy kampania reklamowa o bezprecedensowej skali dla cyfrowego DLC.
Bardzo dobrze radzą sobie produkcje spoza nurtu gier dla najbardziej zagorzałych graczy. Farming Simulator 15 znalazł ponad 108 tysięcy nabywców, czyli pięciokrotnie więcej od Farming Simulator 11. Marka nieustannie zdobywa nowych fanów. Podobnie jak Disney Infinity, rynkowy lider w kategorii toys-to-life. To już ponad 150 tysięcy sprzedanych gier i zabawek oraz nagrody od najbardziej wymagającego klienta, czyli dzieci – Zabawka Roku 2014 i Nagroda Dzieci 2015.
Wiedźmin 3: Dziki Gon, Call of Duty: Black Ops 3, Farming Simulator 15, Disney Infinity oraz inne tegoroczne hity – Pro Evolution Soccer 2016, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, StarCraft II: Heart of the Swarm czy Guitar Hero Live – pozwoliły firmie cdp.pldwukrotnie zwiększyć swój udział w rynku w 2015 roku.
Na konferencji podsumowano pierwszy rok działalności platformy e-commerce. Sklep cdp.pl oferuje gry, książki, filmy, muzykę, sprzęt oraz produkty hobby.
– Minął rok i dziś możemy śmiało mówić o sukcesie cdp.pl jako platformy e-commerce. Osiągnęliśmy ponad 300% wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2014, kiedy to cdp.pl oferowało wyłącznie produkty cyfrowe. Możemy pochwalić się też stale rosnącymi statystykami odwiedzin – średnio w miesiącu cdp.pl odnotowuje ponad 1,5 mln wizyt. Ponad 60% klientów powraca do cdp.pl na kolejne zakupy, a jest po co wracać – oferta stale się powiększa, mamy już ponad 60 tys. produktów w 6 kategoriach
– mówi Agnieszka Adaszewska, Dyrektor E-commerce w cdp.pl.
Podczas konferencji zapowiedziano start platformy B2B, skierowanej do klientów hurtowych. Moduł cdplus.pl będzie dostępny jeszcze tej wiosny i w znaczący sposób ułatwi prowadzenie biznesu małym firmom, które do tej pory nie mogły korzystać z oferty sklepu cdp.pl, skierowanej wyłącznie do klientów indywidualnych.
– Mamy za sobą lata doświadczenia w ofercie dla dużych sprzedawców, ale dziś, przy rosnącej liczbie małych sklepów z grami, postanowiliśmy wyjść im naprzeciw i ułatwić proces nabywania gier z naszego portfolio. Jestem przekonany, że obie strony będą zadowolone z płynących z tego korzyści
– mówi Michał Gembicki, CEO cdp.pl.
Na konferencji podano kilka informacji związanych z grami niezależnymi, ważnym punktem działalności cdp.pl. Strefa Indie Games powiększyła się o kolejne tytuły, których jest w tej chwili ok. 500. Zapowiedziano także ekskluzywne wydania wersji pudełkowych Hard West oraz Darkest Dungeon.
Konferencji towarzyszył panel dyskusyjny poświęcony wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości w grach wideo. W spotkaniu wzięli udział Bartosz Żuk z HTC, Piotr Baczyński z firmy Immersion, Aleksander Caban z Carbon Studio, Joanna Sosnowska z Gazeta.pl Technologie, Wojciech Pazdur The Farm 51, Adrian Perdjon z Mocap.pl
informacja prasowa
Dodaj komentarz