Najnowsza odsłona legendarnego jRPG wykorzysta unikalne możliwości kontrolera DuelSense. Tak przynajmniej twierdzi reżyser gry.
W jednym z najnowszych wywiadów reżyser Final Fantasy XVI Hiroshi Takai potwierdził, że tytuł wykorzysta w pełni unikalne możliwości kontrolera do PlayStation 5. Jest to ciekawa informacja, bo pomimo dużej ilości gier tak naprawdę niewiele z nich korzysta z dobrodziejstw DuelSense. Takai oznajmił wręcz, że gracze „poczują ruchy powietrza”.
Zapytany o to, w jaki dokładnie sposób możliwości zostaną wykorzystane reżyser oznajmił, że są pewne sekcje w grze gdzie gracz musi przykładowo otworzyć ciężkie drzwi lub podnieść kraty. Wówczas adaptacyjne triggery sprawią, że faktycznie poczujemy ich ciężar. Podobnie sytuacja wyglądać będzie podczas jazdy na chocobo, gracze będą czuli zmęczenie wierzchowca.
Dodatkowe, subtelne wibracje mają natomiast dać wrażenie faktycznej obecności w przerywnikach filmowych. Dzięki temu poszczególne dźwięki wywołają fizyczne efekty, których nigdy wcześniej nie można było zaprezentować – powiew wiatru.
Jak się na to zapatrujecie? Miejmy nadzieję, że przyczyni się to jedynie do ogólnego odczuwania atmosfery w grze i nie będzie z czasem irytowało. Choć zapewne możliwości DuelSense będzie można zmieniać w ustawieniach.
Warto przypomnieć, że Final Fantasy XVI zyskało kilka dni temu złoty status, a więc prace nad grą zostały zakończone. Premiera już 22 czerwca na PlayStation 5.
Źródło: VG247
Dodaj komentarz