PlayStation 5 jeszcze w tym roku trafi na sklepowe półki i do naszych domów. Wiadomo, że konsola doczeka się nowego pada. W sieci pojawił się film przedstawiający możliwości kontrolera DualSense.
PlayStation Polska zamieściło na swoim kanale w serwisie YouTube nowy spot prezentujący grę bez ograniczeń. Na poniższym filmie można zauważyć przywiązanie PlayStation do wykorzystania dodatkowych funkcji oferowanych przez pada i konsolę. Zdecydowanie doradzam obejrzenie tego zwiastuna w słuchawkach, aby w pełni docenić przestrzenny dźwięk.
PlayStation wyjawiło także, co sądzą twórcy gier zmierzających na PS5 o dodatkowych funkcjonalnościach zapewnianych przez konsolę i DualSense. I tak Dinga Bakaba z Arkane Studios docenia adaptacyjne spusty w Deathloop. Jak wspomina, dzięki nim zacięcie się broni jest sygnalizowane graczowi jeszcze przed wyświetleniem stosownej animacji – czujemy, że spusty nie działają tak jak powinny. Przyznaję, że to bardzo obiecująca wiadomość i nie mogę się doczekać sprawdzenia tych spustów osobiście w Deathloop. To niestety nie nastąpi szybko – data premiery niedawno została przesunięta, o czym mogliście przeczytać w poniższym newsie.
Również twórcy Spider-Mana są pełni podziwu dla możliwości zapewnianych przez nowy kontroler. Jak poinformował Brian Horton, dyrektor kreatywny Insomniac Games:
W grze Marvel’s Spider-Man: Miles Morales będziemy sygnalizować graczom z której strony nadejdą ataki, odpowiednio wykorzystując funkcję efektów dotykowych bezprzewodowego kontrolera DualSense. Jakie to uczucie wykorzystywać zdolność znikania Milesa? Jakie odczucia zapewnia jadowity wybuch? Dzięki wysokiej rozdzielczości systemu dotykowego bezprzewodowego kontrolera DualSense, możemy zwiększać wielowymiarowość doświadczeń. Na przykład, trzymając przycisk kwadrat, aby wykonać jadowity cios, poczujesz trzask ładunku bioelektrycznego, który zaczyna przepływać od lewej strony kontrolera, by w chwili uderzenia zebrać się po jego prawej stronie.
Brian Horton
Studio Guerilla pracujące nad kontynuacją przygód Aloy w Horizon: Forbidden West opisało zastosowanie adaptacyjnych spustów w tytule, nad którym pracują z myślą o PS5. Jak możemy przeczytać w wypowiedzi Mathijsa de Jonge’a:
W Horizon: Forbidden West znajdziecie arsenał nowej broni, z którego każda zapewnia wyjątkowe odczucia i odgrywa swoją własną rolę w walce z wrogami. Adaptacyjne spusty bezprzewodowego kontrolera DualSense pomogą nam sprawić, że odczucie korzystania z każdej broni będzie zupełnie inne, a co za tym idzie – bardziej satysfakcjonujące.
Mathijs de Jonge
Efekty dotykowe zadbają także o faktyczne poczucie przyjmowanych uderzeń i czynności, których wykonanie wymaga sporej siły – jak na przykład podnoszenie bramy – Demon’s Souls. Natomiast Godfall pozwoli wyczuć przeciwnika, nawet jeśli znajduje się on poza polem widzenia naszej postaci – brzmi to bardzo interesująco i na pewno pierwsze wrażenie po doświadczeniu tego rozwiązania będzie czymś zaskakującym. Adaptacyjne spusty będą wykorzystane również w Ratchet & Clank: Rift Apart, dzięki czemu siła naszego nacisku i moment, w którym puścimy spust zadecydują o sile wystrzału z broni i zadawanych obrażeniach. Efekty dotykowe w Astro’s Playroom sprawią, że inaczej będziemy czuli pada w dłoniach poruszając się po różnych powierzchniach, a Sackboy: A Big Adventure pozwoli nam czuć się tak, jak czułby się bohater, przenosząc przedmioty. Nie zapomniano oczywiście o miłośnikach wyścigów. Gran Turismo 7 wykorzysta możliwości kontrolera DualSense do oddania działania systemu ABS podczas hamowania.
Jak widać, nowy pad to nie tylko inny wygląd niż ten, do którego przyzwyczaiły nas poprzednie kontrolery sygnowane przez PlayStation. To także, a może przede wszystkim, niemożliwy dotychczas do osiągnięcia poziom immersji, zatopienia w świecie gry. Wygląda na to, że rozgrywka nigdy nie będzie taka sama po sięgnięciu po kontroler DualSense. Na razie musimy jednak czekać do premiery PlayStation 5. Ma się ona odbyć w tym roku, ale nie jest jeszcze znana dokładna data ani cena.
Źródło: Materiały prasowe
Dodaj komentarz