Naughty Dog chce, by gra była dostępna dla jak największej liczby osób. Oficjalna strona odnotowuje 60 różnych opcji, które przystosowują najnowszy tytuł do obsługi przez osoby z wieloma niepełnosprawnościami. Gracze będą mieli również pełną kontrolę nad dostosowaniem rozgrywki, co pozwoli na ustalanie niestandardowych schematów według własnych preferencji.
Trzy wstępne ustawienia The Last of Us Part II uwzględniają różne upośledzenia, m.in. słuchu, ruchu i wzroku. Każda z nich włącza różne opcje, które ułatwiają prowadzenie Ellie w jej przygodzie i utrzymanie jej przy życiu. Dla przykładu, w ustawieniu dostępności słuchu są włączone napisy fabularne i bojowe, z nazwiskami osób i kierunkami wskazującymi, skąd dochodzi dźwięk i kto mówi. Te kilkadziesiąt dodatkowych opcji ułatwień dostępu oferuje również tryb wysokiego kontrastu, podpowiedzi w postaci wibracji oraz możliwość dowolnego zaprogramowania klawiszy.
Żeby było ciekawiej, można także „przeskoczyć” niektóre elementy gry. Gracze będą mogli znacznie ograniczyć zdolności wszystkich przeciwników, usunąć łamigłówki (które mogą wymagać pełni sprawności motorycznej), czy dostosować poziom trudności w niektórych momentach gry. Wszystko po to, by nadchodzący tytuł był dostępny, dosłownie, dla wszystkich.
Oto jak prezentują się niektóre udogodnienia w grze:
Premiera The Last of Us Part II już 19 czerwca.
źródło: siliconera.com
Dodaj komentarz