Dotychczas osoby niepełnosprawne mogły skorzystać z różnorakich urządzeń mających na celu ułatwienie interakcji ze światem gry. Przykładem może być oficjalny adaptacyjny kontroler Microsoftu dla osób niepełnosprawnych lub projekt WalkinVR, który umożliwia tym graczom piękna wirtualnej rzeczywistości.
Rzadko mówi się o osobach niewidomych. Mogą się one kierować w grze jedynie słuchem lub informacji zwrotnej w postaci wibracji kontrolera. Studio Naughty Dog zaimplementowało w nowym The Last of Us Part II około 60 funkcji dla graczy niepełnosprawnych, w tym dość kluczowe – umożliwiające przejście gry od początku do końca osobom pozbawionym wzroku. Robert Krekel, który pracował nad udźwiękowieniem TLOU2, twierdzi, że sam był w stanie ukończyć sekwencje walki w grze z zamkniętymi oczami.
Gracze niepełnosprawni nigdy nie powinni czuć się wyobcowani i oddaleni od poznania bogatych historii przekazywanych przez gry. Brawa dla studia Naughty Dog.
Dodaj komentarz