… to właśnie wyglądałby jak OnRush.
Otrzymaliśmy od Wydawnictwa Techland wcześniejszy dostęp do bety OnRush, czyli najnowszych zręcznościowych wyścigów od byłych pracowników Evolution Studios z Paulem Rustchynskim na czele, którzy zasilili brytyjski oddział Codemasters. Nowi deweloperzy nawet dostali swoją nową nazwę i teraz projektują pod szyldem „Codemasters Evo” – ładnie, prawda? Mnie się podoba.
Beta OnRush nie jest bogata w zawartość, ale za to oferuje tryb online w którym dwie drużyny po sześciu graczy mogą rywalizować w dwóch trybach. Ale o tym za chwile, bo na samym początku każdy gracz musi przejść szkolenie z bootami, w którym nauczy się podstaw gry. Podstawy opierają się głównie na wyjaśnieniu nam czym jest zbiornik „rush” (nitro, dopalacz, boost), jak go napełnić i dobrze wykorzystać umiejętności specjalne.
W rozgrywce online (w pełnej wersji dojdzie rankingowy tryb rywalizacji) możemy uczestniczyć w dwóch trybach szybkiej gry. Niestety nie mamy wpływu na wybór trybu, wiec matchmaking wrzuca nas do losowego meczu. Mi zdecydowanie bardziej do gustu przypadł „Overdrive” który polega na spalaniu zbiornika rush. Rozgrywka odbywa się w systemie Bo3 (do trzech wygranych rund) Wygrywa drużyna, która pierwsza spali 10 000 punktów dopalacza. Zbiornik rush ładujemy wykonując triki, dalekie skoki oraz niszcząc przeciwników lub pojazdy SI. Drugi tryb to Countdown, w nim gracze muszą przejeżdżać przez wąskie bramki, aby dodać do puli zespołu kilka sekund. Przegrywa zespól któremu oczywiście skończy się czas.
W ramach tych wszystkich popisów kaskaderskich i eliminacji przeciwników ładujemy jeszcze super zdolność, która nazywa się onrush. Uruchomienie jej z jednej strony daje nam potężnego boosta do prędkości, a z drugiej uprzykrza wyścig przeciwnikom, gdyż każdy z czterech dostępnych pojazdów dysponuje innymi superami (naprawdę dziwnie się czuje o tym pisząc w grze wyścigowej, będąc wielkim fanem Overwatch)
Beta OnRush oferuje cztery pojazdy:
TITAN – Pojazd, który przypomina Hummera, gdy użyjemy dopalacza, to za nami zostaną rozstawione blokady, które będą spowalniać przeciwnika. Użycie efektu onrush natomiast wzmocni wszystkie sojuszniczce pojazdy w pobliżu.
Vertex – To najbardziej popularny pojazd podczas grania w betę OnRush. Ten pojazd nie ma supera, ale każde wciśnięcie X tuż po lądowaniu powoduje większe naładowanie dopalacza. Skutkuje to tym, że Vortexy praktycznie cały czas jadą w rush, bo ramp na dwóch dostępnych mapach jest bardzo dużo. Dodatkowo dopalacz można ładując robiąc efektowne beczki.
Interceptor – Jest typowym DPSem, jego zadaniem jest niszczyć, każda eliminacja, a nawet zderzenie napełnia zbiornik rush, ale za to umiejętność specjalna niczego nie urywa. Znaczy może coś się urwać, bo dopalacz jest tutaj bardzo mocny, ale trwa dużo krócej niż w pozostałych pojazdach.
Blade – Samurajski motocykl, jak się łatwo domyśleć, raczej kraksy nie będę tutaj naszą domeną. To pojazd dla prawdziwych kaskaderów, bo rush ładujemy wykonując triki (wciskamy kwadrat w powietrzu) oraz obroty 360* w przód lub w tył. Użycie rush zostawia za nami spaloną ziemię, wiec każdy przeciwnik, który się na niej znajdzie zostanie zniszczony, natomiast umiejętność specjalna rozrzuca na trasie coś w stylu granatów, które oślepiają i spowalniają przeciwników.
Jak widzicie Onrush, to taki wyścigowy Overwatch, kluczowa jest tutaj współpraca i odpowiednie używanie superów. Wygrywa cała drużyna, nie ma tutaj podium dla solowych graczy, nie ma nawet linii mety! Jestem bardzo ciekaw, jak gracze przyjmą taką formą rozgrywki, która dotychczas była domeną strzelanek pierwszoosobowych. Ja jestem wstrząśnięty, ale jeszcze nie zmieszany, pomysł jest ciekawy, bo zmagania drużynowe są zawsze spoko, ale mam nadzieję, ze dla pojedynczego gracza OnRush tez będzie mieć coś do zaoferowania.
Dodaj komentarz