Na zorganizowanym przez Sony Interactive Entertainment Polska przedpremierowym pokazie gry Horizon Zero Dawn mieliśmy możliwość przepytania jednego z pracowników studia Guerrilla Games. David Ford jest Lead Quest Designerem. Głównymi zadaniami na tym stanowisku są: projektowanie misji i zadań pobocznych oraz generowanie pomysłów na tworzenie postaci i wydarzeń w grze. Zapraszamy na wywiad.
Jak podoba Ci się deszczowa Polska?
David Ford: Nie widziałem wiele, lotnisko, taksówka i prosto do hotelu. Przez ostatnie miesiące odwiedziłem kilka miast, ale nie czułem jak bym tam faktycznie był.
Miałeś może okazje spróbować polskiej kuchni?
DF: Tak, wczoraj byliśmy w miłej restauracji. Ale mam jeszcze w planach spotkać się jutro z moimi starymi współpracownikami, więc zagłębię się w temat bardziej zanim wyjadę.
Przechodząc do gry, jak dużo ludzi pracowało przy Horizon Zero Dawn?
DF: Trudno odpowiedzieć na to pytanie, nad grą pracuje bardzo dużo ludzi i organizacji. Wielu ludzi pracuje zdalnie poza studiem i cała masa w samym Guerrilla. Ciężko ich wszystkich policzyć. Horizon Zero Dawn jest grą AAA, gdy obejrzysz „creditsy”, to zobaczysz, jak mnóstwo ludzi pracowało nad tym projektem (śmiech). (Osoba będąca z Davidem dodała, że w samym Guerilla pracuje ok 200 osób).
Jak długiej kampanii możemy się spodziewać?
DF: Bardzo trudno tu przypisać konkretną liczbę. Wszystko zależy od tego jak podejdziesz do gry. Jak bardzo zaangażujesz się w aktywności, a jak w historię. Bardzo mnie interesuje jak ludzie będą reagowali na rozgrywkę i jak będą się w niej poruszali.
Czy macie jakiś sposób na śledzenie tego co gracz robi w grze?
DF: (śmiech) Mamy dostęp do statystyk telemetrycznych, ale nie znam wszystkich danych jakie możemy otrzymać za pomocą PlayStation Network.
Czy w grze znajdziemy rodzaj „ściany”, po przekroczeniu której nie będziemy mogli wrócić i dokończyć niezrobionych zadań czy zawsze jest wszytko otwarte?
DF: Są punkty w grze, w których z powodu historii niektóre zadania mogą być tymczasowo niedostępne. Ale nic nas nie ominie, zastosowaliśmy łańcuszek zadań gdzie jedno odblokowuje kolejne. Czasami podczas wykonywania wątku głównego niektóre zadania będą niedostępne, ale tylko do czasu ukończenia aktualnego celu.
Czy będziemy w stanie ulepszyć maksymalnie naszą postać przed ukończeniem wątku głównego?
DF: Jest dużo sposobów dostawania „punktów umiejętności”. Dostajemy je levelując naszą postać, robiąc konkretne zadania i aktywności. Nie można przejść przez całe drzewko umiejętności tylko ulepszając postać, trzeba wykonywać różne czynności. Nie wystarczy uznać, że teraz będę walczył z maszynami do 50 (prawdopodobnie max poziomu -dop.red.). Nie ma połączenia umiejętności z misjami.
Jak wiele rodzajów maszyn możemy spotkać w grze?
DF: W grze mamy maszyny oraz wrogich ludzi przynależących do kilku plemion. Dzielą się one na różne rodzaje, jeśli chodzi o maszyny to jest ich 26.
Czy historia jest zamknięta, czy to początek nowej serii?
DF: Jest kilka dróg dzięki którym możemy kontynuować historię po konkluzji. Ale nie jest to zakończeni po którym – kiedy skończysz grę uznasz, że wszystko zatrzymało się w połowie. To jest kompletna myśl, z kompletną historią z którą możemy jeszcze dużo zrobić w przyszłości – jeśli zdecydujemy się to zrobić.
To wszystko o co chciałem zapytać, dziękuje bardzo za rozmowę.
DF: Dziękuje, to była przyjemność, dzięki za przybycie.
Na deser wywiad przeprowadzony przez ekipę PlayStation Polska:
Dodaj komentarz