Tym razem dotyczące również sterowania.
Wygląda na to, że Sony dopiero dzisiaj pozwoliło prasie dobrać się do wczesnej wersji Borderlands 2 Vita. W związku z tym mamy wysyp informacji i odczuć ludzi, którzy mieli okazję pograć w jedną z największych produkcji nadchodzących na PSV.
Niedogodność, na którą wszyscy narzekają, to czasy ładowania. Trudno oczekiwać cudów od przenośnego sprzętu, zwłaszcza, że stacjonarne konsole również nie ładowały się błyskawicznie. Druga sprawa to niestabilny framerate. Na gameplay’u, o którym już pisaliśmy, widać chwilowe spadki płynności. Podobno gra cierpi również na tzw. freezy (zawieszenie się gry), nawet 2 sekundowe, gdy na ekranie nie dzieje się zbyt dużo. Twórcy uspokajają i obiecują popracować nad optymalizacją finalnego produktu.
Wciskane analogi oraz przyciski L2 R2 z dużych konsol, zostały „umieszczone” na tylnym panelu dotykowym. To rozwiązanie jest niewygodne, lecz obecnie nie ma innej możliwości rozwiązania tego problemu. Lewa część ekranu dotykowego aktywuje naszą moc specjalną, prawa odpowiada za rzucanie granatami. Tylny panel dotykowy, podzielony na dwie części pozwala na bieganie oraz atak wręcz. Można stwierdzić, że wygląda to podobnie w przypadku gdy Vita pracuje w trybie Remote Play.
Miejmy nadzieję, że ludzie ze studia Iron Galaxy uporają się ze wszystkimi problemami, a nam zostanie bezstresowe ogrywanie tej niesamowitej produkcji.
[AKTUALIZACJA]
Zgodnie z tym co mówi Mat Milberger (jeden z ludzi odpowiedzialnych za produkcję), możemy się spodziewać:
- Stabilnego framerate’u na poziomie 25-30 FPS, build z GDC jest daleki od finalnego
- Gra będzie zawierała 6 DLC, ale jest szans, że z czasem wszystkie DLC ukażą się na PSV
- Trofea z PS3 zostaną przetransferowane na wersję PSV po przeniesieniu zapisu rozgrywki (darmowa platyna dla tych, którzy zdobyli ją na PS3)
Niech jeszcze poprawią wodę bo ta niebieska tektura to porażka :-/
To tylko woda, która do niczego nie jest potrzebna, osobiście wole stabilne 30fps niż ładną wodę. Na początku gry mało jest akcji, zabawa zaczyna się gdy walczymy z robotami, tam jest sporo wybuchów, mam nadzieję, że nie będzie chrupnięć
Jak już robią to niech to jakoś wygląda. Nawet w Finalu X i X-2 HD zrobili fają wodę to i tu dadzą rade 😉
Jak mawiają – pożyjemy, zobaczymy. Osobiście trzymam kciuki za tą produkcję i z niecierpliwością czekam na premierę.
Stabilnego framerate’u na poziomie 25-30 FPS 😀 I o to chodzi 😀
A moze niech developer pogra w Killzone Mercenary i zobacza jak sie robi dobre sterowanie na Vite, mam nadzieje ze do premiery ktos o tym pomysli, bo sterowanie ala Remote Play czasem jest lekko uciazliwe. Wiem to z wlasnego doswiadczenia.
A nie lepiej po prostu wszystko wrzucić na ekran dotykowy? Bieganie tak jak pisze Damian Cieślik – przytrzymanie „O”, a uderzenie wręcz może być koło rzutu granatem. Po prostu wrzucić dwa guziki na ekran na te dwie akcje.
Bieganie: trzymamy przycisk „O”
Atak: tylko tylni panel lub przytrzymanie przycisku „X”
Problem rozwiązany 😉