Diablo IV obniża limit poziomów do 60, czyniąc levelowanie bardziej podobnym do Diablo III. Ma się to pojawić wraz z nowymi umiejętnościami i w łatce 2.0.
Blizzard ujawnił szczegóły dotyczące nadchodzącej dużej łatki. Główna aktualizacja pojawi się wraz z premierą rozszerzenia Vessel of Hatred w październiku. Natomiast gracze PC mogą już wypróbować ją w przyszłym tygodniu w ramach Public Test Realm (PTR). Ta auktualizacja wprowadza ogromne, fundamentalne zmiany w strukturze Diablo IV. Większość zmian będzie dostępna dla wszystkich graczy, niezależnie od tego, czy posiadają rozszerzenie, czy też nie zamierzają go kupić.
Najważniejszą wiadomością jest obniżenie limitu poziomów ze 100 do 60 . Zapewniono, że nie jest to próba spowolnienia procesu poziomowania, a jedynie uczynienie progresji bardziej znaczącej. Jest to również związane z nowym podziałem na paragony w drzewku umiejętności. Zdobyte punkty w paragonach będą powiązane z królestwem (Sezonowe/Wieczne), a nie poziomem postaci. Innymi słowy, będą one współdzielone przez wszystkie postacie w tym samym królestwie. Z nowym limitem poziomów gracze zdobędą dziesięć dodatkowych punktów umiejętności w trakcie rozgrywki.
To jednak nie wszystko
Po osiągnięciu 60 poziomu, gracze zaczną zdobywać poziomy paragonów, które następnie są wykorzystywane do odblokowywania węzłów. Jest to bardzo podobne do tego, co otrzymaliśmy w trójce. Obecne postacie powyżej 50 poziomu zachowają wszystkie swoje punkty paragonów oparte na PD, przeliczone na nowy poziom paragonów.
Kolejną rzeczą, która przenosi się z Diablo III, jest nowy (stary) system trudności. Diablo IV będzie teraz miało dwa poziomy trudności: Standardowy i Udręka. Standardowy składa się z czterech poziomów: Normalny, Trudny, Ekspert i Pokutujący. Udręka z kolei zaczyna się od jednego i sięga aż do poziomu 4. Złoto i PD rosną wraz ze wzrostem poziomu trudności.
W Tormencie sprawy działają nieco inaczej. Progres będzie powiązany z końcową aktywnością. Im lepiej sobie radzimy, tym wyższe poziomy możemy odblokować. Wraz z tym rosną szanse na zdobycie przedmiotów Legendarnych i jeszcze bardziej unikatowych.
Warto również zauważyć, że te poziomy trudności wiążą się z Klątwami, które zmniejszają wartości pancerza i odporności, począwszy od -250 i 25%, aż do -1000 i 100%.
W ramach łatki 2.0 wszystkie klasy otrzymają również jedną nową umiejętność aktywną i pięć nowych umiejętności pasywnych. Jedynym znaczącym dodatkiem dostępnym wyłącznie dla posiadaczy Vessel of Hatred są Runewordy, funkcja pochodząca z Diablo II. To przedmioty z gniazdami, które zasadniczo pozwalają na tworzenie własnych zaklęć, a niektóre nawet umożliwiają pożyczanie umiejętności od innych klas.
Runewordy będą dostępne do przetestowania na PTR. By uzyskać do nich dostęp, należy kupić Vessel of Hatred.
źródło: vg247.com
Dodaj komentarz