Technical Playtest dopiero (niestety) w drugiej połowie wakacji.
Na oficjalnym blogu EA pojawił się dzisiaj długi artykuł odpowiadający na garść pytań. Odpowiadał na nie Daniel Berlin, Senior Design Director dla Battlefield 2042. Pierwszy temat jaki został poruszony to Specjaliści. Jak już wiemy w Battlefield 2042 nie będzie tradycyjnego dla tej gry systemu klas, a w jego miejsce pojawią się specjaliści. Na starcie będzie ich dziesięciu. Każda z nich będzie miał swoją specjalizację i cechę. Przykładem specjalizacji jest widoczny na zwiastunie wingsuit, jako przykład cechy podano możliwość podnoszenia kompanów z pełnią życia. Przy okazji dowiedzieliśmy się powraca system podnoszenia kompanów wprowadzony w Battlefield V. Każdy członek drużyny może podnosić swoich kolegów, ale nie do pełni życia.
W Battlefield 2042 nie będzie tradycyjnego przypisania broni do klas. To samo tyczy się gadżetów. Co ważne będzie można wybierać tylko jeden gadżet. Tradycyjnie drugi slot prawdopodobnie będzie przypisany do specjalizacji. W samych drużynach będzie można mieszać specjalności dowolnie, ale tylko w trybach Conquest i Breakthrough. Czytając między wierszami, będą tryby gry, gdzie w teamie będzie mógł być tylko jeden specjalista. Dokładnie tak jak legendy w Apex. Potwierdzono, też na drużynę składać się będą tylko cztery osoby.
Kolejne zmiany czekają system pojazdów. Obok tradycyjnego spawnienia w nich, będziemy też mogli przywołać je do naszej obecnej lokacji używając tabletu. Coś podobnego do tego mechanizmu, który można spotkać w Battlefield V. Co ważne, teraz każdy będzie mógł to zrobić, a nie tylko dowódca. Robopies nie jest przypisany do żadnej specjalizacji, więc każdy będzie mógł go przywołać.
Gra będzie wspierała crossplay i cross-progression. Gracze zostaną podzieleni na dwie grupy. Posiadacze konsol nowej generacji i PC znajdą się w jednej, a gracze z PlayStation 4 i Xbox One w drugiej. Powód jest prosty: Ci drudzy dostaną mniejsze mapy i limit graczy wynoszący 64.
Więcej o grze dowiemy się 22 lipca w trakcie EA Play Live. Niestety już teraz wiemy, że testy gry zostały przeniesione na późniejszy termin, Gdzieś w drugiej połowie wakacji.
Źródło: Blog EA
Dodaj komentarz