Cyberpunk 2077, produkcja studia CD Projekt RED, wyląduje na dyskach twardych naszych konsol w listopadzie. Już dziś wiadomo jednak, jakimi umiejętnościami będzie się odznaczać V.
Cyberpunk 2077 jest tworzony od niemal dekady. Przez prawie 10 lat sporo pozmieniało się w grze – doszły nowe rozwiązania, a z części z nich (jak na przykład biegania po ścianach) zrezygnowano. Dzięki niemieckiemu portalowi Night City Life, którego redaktor miał możliwość sprawdzenia grywalne wersji Cyberpunk 2077, dowiedzieliśmy się, jakie wszczepy i zdolności będzie mógł (lub mogła) wykorzystać V – główna postać gry. Poniższa tabelka przedstawia zestawienie poszczególnych gałęzi zdolności i należących do nich umiejętności.
Atleta | Wytwarzanie | Inżynieria |
---|---|---|
Gladiator – zmniejsza o 20% otrzymywane obrażenia przy blokowaniu | Mistrzowski rusznikarz – 5% szansy na pozyskanie dodatkowego prototypowego składnika w postaci przedmiotu do przetworzenia za każdym wytworzeniem dowolnej rzeczy | Grabieżca mechów – pozwala pozyskiwać łup z dronów, robotów i mechów oraz zapewnia 30% szansy na zdobycie części broni |
Regeneracja – powoli odnawia zdrowie w walce | R&D – pozwala ulepszać przedmioty do legendarnego poziomu | Wybuchowa osłona – zmniejsza obrażenia od wybuchów o 10% |
Koń pociągowy – podwaja maksymalny udźwig | Szalona Nauka – zwiększa ceny sprzedaży naszych przedmiotów o 25% | Szrapnel – dodatkowo zwiększa obrażenia od granatów o 20, dodając tę wartość do pozostałych efektów |
Niezniszczalny – zwiększa maksymalne zdrowie o 10% | Grenadier – pozwala nam widzieć pole rażenia granatu | |
Lądowanie superbohatera – zmniejsza obrażenia od upadków o 5% | Odwrotna inżynieria – pozwala zdejmować modyfikacje z broni | |
Wielozadaniowiec – pozwala strzelać, jednocześnie skacząc, biegając i wykonując ślizg | You can’t touch this – zapewnia niewrażliwość na efekty własnych granatów | |
Tragarz – pozwala strzelać i biegać, jednocześnie przenosząc ciało | ||
Twardy sukinsyn – na początku starcia wytrzymałość i odporność zwiększają się o 20% na 10 sekund |
W Cyberpunk 2077 jakość przedmiotów będzie się dzieliła na sześć kategorii: pospolite, niezwykłe, rzadkie, epickie, legendarne i ikoniczne. Ostatnia z nich jest zarezerwowana dla wyjątkowych przedmiotów, jak na przykład broń, którą można podnieść po pokonaniu Royce’a.
Niemałe znaczenie będzie też miał ubiór w produkcji CD Projekt RED. Będzie można go modyfikować, dzięki czemu będziemy w stanie zachować wygląd, który się nam podoba, nie będąc skazanym na korzystanie ze słabszego wyposażenia. Przykładem swoistego tuningowania ciuchów niech będzie możliwość dodania odpowiedniej modyfikacji do butów, sprawiając, że dostaną one parametry osłony.
Na styl naszej rozgrywki wpływ będą miały też cyberware. Znajdziemy wśród nich następujące dodatki:
- Modliszkowe Ostrza (Mantis Blades) – prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalne cyberware z gry. Są to wysuwające się z naszych rąk ostrza, kształtem przypominające litery V, dzięki którym będziemy mogli szatkować przeciwników.
- Krwio-pompa – instalowana w gnieździe układu sercowo-naczyniowego. Dzięki niej możemy poprawić swoją zdolność leczenia.
- Micro-rotory – pasywny cyberware w systemie nerwowym, zwiększający prędkość i precyzję ruchów.
- Tunery odruchów – cyberware aktywujące zwolniony upływ czasu po tym jak nasze zdrowie spadnie poniżej krytycznego poziomu
- Łapy goryla – montowane w rękach i drastycznie zwiększające naszą siłę. Można je ulepszać w kilku etapach, dzięki czemu będziemy mogli na przykład brutalnie otwierać zamknięte drzwi.
- Monowire – optyczne lasso stworzone, zgodnie z nazwą, z pojedynczego przewodu, dzięki któremu z łatwością potniemy przeciwników na plasterki. Umożliwi także szybkie hakowanie po trafieniu odpowiedniego urządzenia.
- Krenzikov – implant systemu nerwowego, pozwalający na aktywowanie spowolnionego upływu czasu po udanym uniku
- Syn-płuca – sztuczne płuca instalowane w systemie oddechowym poprawiające regenerację wytrzymałości
Jak widać, będzie w co inwestować, rozwijając naszą lub naszego V. Jest również wiadomość, która powinna zainteresować chętnych na zdobycie platyny, czy wszystkich osiągnięć. Gra nie będzie wymuszała od nas konkretnego stylu rozgrywki i nie będzie osiągnięć/trofeów, wymagających przejścia Cyberpunk 2077 po cichu, czy rozwalając każdego napotykanego przeciwnika. Twórcy chcą, żebyśmy poczuli się częścią Night City i grali zgodnie ze swoimi preferencjami.
Cyberpunk 2077 ukaże się na konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X 19 listopada. Kupując grę na PS4 – tak cyfrowo, jak i w pudełku – będziemy mogli zaktualizować ją za darmo do wersji na PS5. Analogiczna sytuacja wystąpi w przypadku konsol Microsoftu. Tytuł będzie wydany w pełnej polskiej wersji językowej przez Cenegę.
Źródło: Wccftech
Dodaj komentarz