Twórcy Wiedźmina 3 opowiadają jak tworzy się RPG z prawdziwego zdarzenia.
Już nie od dzisiaj wiadomo, że kolejny Wiesiek będzie ogromny w porównaniu do poprzedników. Sam główny wątek ma wystarczać nam na 50 godzin zabawy. Jak sami twórcy przyznają, na stworzenie zadań główny i pobocznych przeznaczono ogromne ilości czasu. Wszystko po to, aby gracz dobrowolnie zagłębiał się w świat gry i wykonywał misje poboczne. Zwracają jednak uwagę, że najważniejszy jest dla nich główny wątek fabularny.
Największym wyzwaniem dla deweloperów było wypełnienie ogromnego, otwartego świata wspomnianymi zadaniami. Trzeba je umieścić i zaprojektować tak, aby nie nużyły i nie wydawały się wtórne. Świat zostanie podzielony na trze obszary, wypełnione europejską mitologią. Wszystko osadzone w klimatach dark fantasy, do czego przyzwyczaiła nas seria.
Aby zapobiec powtarzalności, stworzono legendarne stwory. Walki z nimi za każdym razem są inne i niepowtarzalne. Do tego, każdy ze legendarnych stworów posiada własny wątek. Taki zabieg dodaje do całego świata mityczności, czego przykładem może być Skyrim.
Co do spraw technicznych, twórcy nie pozostawiają złudzeń. Ta gra nie będzie chodzić na byle jakim sprzęcie. Tekstury w wysokiej rozdzielczości, szczegółowe modele, animacje, efekty cząsteczkowe – to wszystko będzie potrzebowało dobrego zaplecza.
kompa z NASSA 😛