Jeszcze nigdy stworzenie cyfrowego człowieka nie dawało tak dobrych rezultatów w tak krótkim czasie. Nowe narzędzie działa na Unreal Engine.
Na platformie EPIC pojawiła się zapowiedź nowego programu MetaHuman Creator. Pod podanym linkiem możecie dodać swój adres do listy mailingowej jak i pobrać dwa przykładowe modele. Do tej pory tworzenie poruszających się postaci było niemałym, pracochłonnym wyzwaniem. Potrzebne były miesiące badań, sprzęt do skanowania oraz armia artystów. Pomysłem twórców MetaHuman Creator jest stworzenie prostszego, szybszego, a przede wszystkim skalowalnego rozwiązania bez utraty jakości. Efektem ma być fotorealistyczna postać, wraz z ubiorem i detalami jak owłosienie, którą będzie można w pełni animować. Zresztą zobaczcie sami, jak prezentują się stworzeni w programie MetaLudzie:
W MetaHuman Creator użytkownicy mogą nie tylko wybrać różne fryzury, ubiory, typy budowy ciała, ale też zmieniać grymasy twarzy, fakturę skóry…czy uzębienie. Co najważniejsze edycja odbywa się w chmurze, a gotową postać będziemy mogli ściągnąć i umieścić w Unreal Engine (w wersji 4.26.1). Za pracę rozwojową nad oprogramowaniem odpowiedzialne są 3Lateral i Cubic Motion, będące obecnie częścią Epic Games. Wcześniej pracowali między innymi nad postacią Senui z Hellblade. Technologia może być wykorzystana nie tylko w grach, ale również produkcjach filmowych i animacjach.
Źródło: EPIC, allgamesdelta
Dodaj komentarz