Rise of the Tomb Raider może nie jest najnowszą grą, ale wygląda na to, że dostanie wiele poprawek, które sprawią, że gra będzie wyglądała lepiej. Wszystko za sprawą zapowiedzi aktualizacji z dodatkami dla Xbox One X.
Aktualizacja zawiera możliwość uruchomienia gry w natywnym 4K, a ponadto dostanie wiele poprawek, które wykorzystają potencjał najnowszego Xbox’a. Dostępne będą trzy tryby wizualne, więc gracze będą mogli wybrać ten, który najbardziej im odpowiada.
Jak już wspominałem, Rise of the Tomb Raider możecie kupić na Xbox 360 i One, a aktualizacja pojawi się 7 listopada bieżącego roku i będzie darmowa.
Zawartość aktualizacji:
- przełączanie się między 4K@30fps, 1808p@60fps i 1440p
- stabilniejsze działanie (ilość klatek/s)
- wsparcie dla HDR
- tekstury w 4K
- wsparcie dla dźwięku 3D/Dolby Atmos
Obecnie ciężko stwierdzić ile aktualizacja zajmie miejsca na dysku konsoli, ale podejrzewam, że sporo. Tekstury w 4K na pewno ważą więcej od 1080p. Ponadto warto zaznaczyć, że kupując Xbox One X nie musicie kupować licencji dla Dolby Atmos. Jest ona „wbudowana” w konsolę, więc wystarczą odpowiednie słuchawki.
W tym momencie Microsoft nie każe wszystkim studiom integrować Dolby Atmos z grami, ale wygląda na to, że wydawane przez nich gry mają to od razu.
Nadal nie widzę sensu w wydawaniu między generacyjnych konsol, ponieważ ich standardowe wersje nadal dobrze sobie radzą podczas grania i działania. Obydwie konsole, które mam (PS4 i Xbox One S) w zupełności wystarczają do komfortowego grania, jednak moim znajomi zdecydowali się je sprzedać i zamówić PS4 Pro lub Xbox One X.
Częściowo ich rozumiem, ale dla mnie zakup obydwu konsol bez TV/monitora 4K z HDR nie ma sensu, chciałbym od razu wykorzystać potencjał drzemiący w konsolach, a nie zadowalać się wyłącznie 1080p@60fps, co również jest dobrym posunięciem, ale rożnica w porównaniu do zwykłej konsoli może być niewielka.
źródło: https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/6v2rv3/rise_of_the_tomb_raider_xbox_one_x_enhancements/
Dodaj komentarz