Dziś o północy odbyła się prezentacja Nintendo Direct poświęcona nadchodzącej na konsolę Nintendo Switch grze ARMS. Produkcja ta trafi na półki sklepowe już 16 czerwca 2017.
Prezentacja rozpoczęła się od krótkiego fabularnego wprowadzenia do ARMS, informującego że nie wiadomo skąd się wzięła zdolność pozwalająca niektórym postaciom na wydłużanie ramion. Każda próba wyjaśnienia tego przez historyków kończyła się fiaskiem. Większość osób obdarzonych tą zdolnością staje się popularna dzięki uczestniczeniu jako profesjonalni wojownicy w sporcie walki znanym jako ARMS. Niestety, żaden z wojowników nie wie w jaki sposób została nabyta umiejętność wydłużania ramion.
Następnie ujawniono nieco informacji na podstawie podstawowych zależności między poszczególnymi „ramionami”. Wybierając je warto wziąć pod uwagę dwie sprawy: ich wagę oraz atrybuty. Od wagi zależy siła ataku oraz jego prędkość. W przypadku gdy dwa ramiona się zderzą ich dalszy ruch zależy właśnie od wagi. Gdy należą oba do tej samej kategorii ataki są blokowane, jednak gdy do ataku wykorzystamy cięższe ramię niż wróg, wtedy nie dość że zablokujemy jego cios, to dodatkowo nasz wciąż może trafić w przeciwnika.
Każde ramię posiada jeden z siedmiu atrybutów, który uaktywnia się po naładowaniu ataku. Przykładowo jeśli zaatakujemy bronią z atrybutem typu lodowego mamy szansę na spowolnienie ruchów przeciwnika na krótki moment.
Podczas prezentacji ujawniono także 10 dostępnych w grze grywalnych postaci. Są to kolejno: Spring Man, Ninjara, Master Mummy, Min Min, Kid Cobra, Ribbon Girl, Helix, Mechanica, Byte & Barq oraz Twintelle. Każda z nich wyróżnia się jakąś zdolnością specjalną, przykładowo Master Mummy jest jedyną postacią, która potrafi przywracać sobie energię podczas chronienia się.
W grze zawarto wiele różnorodnych trybów rozgrywki. Są to kolejno:
Należące do Versus Mode tryby:
- Fight – w tym głównym trybie wieloosobowym dwóch wojowników walczy ze sobą. Podczas walki na planszy pojawiają się różne przydatne przedmioty.
- Team Fight – walka drużynowa. Podczas gry należy zachować ostrożność, ponieważ jest możliwość trafienia osoby należącej do swojego zespołu.
- V-Ball – Siatkówka, w której za pomocą ramion dwa zespoły odbijają wybuchową piłkę.
- Hoops – Koszykówka, w której za piłkę robi przeciwnik, którego należy wrzucić do kosza.
- Skillshot – Tryb w którym walka polega na niszczeniu jak największej ilości celów.
- 1-on-100 – W tym trybie należy pokonać 100 przeciwników pod rząd.
- ARMS Test & Training – ARMS Test pozwala na testowanie losowych kombinacji ramion, podczas gdy Trening pozwala na przećwiczenie nieco walki.
Oprócz tego dostępne są dodatkowo tryby:
- Grand Prix – Wygraj 10 meczy pod rząd i zmierz się z fiinałowym przeciwnikiem, by stać się mistrzem ARMS (tryb można rozgrywać samemu lub we 2ch graczy)
- Party Match – Łącząc konsolę Nintendo Switch z internetem, gracze mogą walczyć z innymi. Do każdego lobby może się połączyć maksymalnie 10 konsol, a przy każdej konsoli może grać dwóch graczy jednocześnie. Dzięki temu w lobby może znajdować się nawet 20 osób na raz i brać udział w walkach.
- Ranked Match – Rankignowe walki 1 vs 1
- Local Wireless mode – tryb podobny do Party Match, główną różnicą jest sposób połączenia i maksymalna ilość konsol. Tutaj łączymy maksymalnie 8 konsol lokalnie.
Podobnie jak to było w przypadku pierwszego Splatoona, gra będzie wspierana przez darmowe aktualizacje, dodające nowe postacie, etapy, czy ramiona.
Dodatkowo już za niedługo będzie czekać nas demo ARMS Global Testpunch, pozwalające w wybrane dni na przetestowanie wybranych przez Nintendo trybów sieciowych gry.
Cały ARMS Direct możecie obejrzeć poniżej. Końcówka prezentacji pozwala dodatkowo zapoznać się z nowym zwiastunem gry Splatoon 2.
Źródło: Kanał Nintendo UK w serwisie YouTube
Dodaj komentarz