3 sierpnia w programie Part Time Gamers pojawił się pracownik Nintendo of America Chris Pranger, gdzie mówił o reakcjach graczy na brak wydania niektórych gier poza rynek japoński. Jak każdy może się domyślać – gracze nie są szczególnie zadowoleni.
W wywiadzie pada stwierdzenie „Dlaczego nie chcecie naszych pieniędzy” wypowiedziane przez Prangera. Tłumaczy on dlaczego część produkcji pomija rynki zachodnie. Lokalizowanie wielu tytułów wymaga ogromnych kosztów, które mogłyby przewyższyć zyski. Jeśli firma widzi, że grupa zainteresowanych graczy jest zbyt mała – odpuszcza wydanie produkcji w USA czy Europie.
Wspomniano także o Xenoblade Chronicles będącym obecnie dosyć popularną marką. Przez długi czas premiera tej gry była pod sporym znakiem zapytania, jednak dzięki sporemu zainteresowaniu graczy oraz rozpoczęciu lokalizacji przez europejski oddział Nintendo, firma zdecydowała się na debiut Xenoblade także w USA.
Niecały tydzień po programie, Chris Pranger za pośrednictwem Twittera poinformował o rozstaniu z firmą. W usuniętym już wpisie napisał: „To była głupia decyzja, która ostatecznie kosztowała mnie więcej, niż mogłem sobie wyobrazić”. Nintendo za to wydało jedynie krótkie oświadczenie – „Nie mamy żadnego komentarza poza tym, że życzymy Chrisowi wszystkiego najlepszego w przyszłości.”
Dodaj komentarz