Otrzymaliśmy od wydawnictwa Agora piękną książkę, jest to kompendium o świecie gier wiedźmina. Już od pierwszego kontaktu z książką czujemy, że mamy do czynienia z solidnym wydaniem. Kompendium jest duże, jego wymiary to 229 x 305 mm, ciężkie i w twardej oprawie. Grube 173 strony zawierają nie tylko informacje o wiedźmińskim uniwersum, ale i piękne obrazki koncepcyjne ze wszystkich trzech części gry.
Wiedźmin kompendium o świecie gier pozwoli wam poznać cały świat wiedźmina bez grania w poprzednie części gry. Oczywiście książka nie zawiera żadnych spoilerów, to bogato zdobiona kompilacja szkiców i notatek mistrza Jaskiera.
Tak, ta książka nie jest zwykłym kompendium, czytając to dzieło mamy wrażenie jakbyśmy siedzieli przy kominku z Jeskierem i słuchali jego opowieści, gdyż całość została napisana w taki sposób, aby była jedną wielką opowieścią najbliższego przyjaciela Geralta.
Kompendium zostało podzielone na pięć rozdziałów. Pierwszy opisuje nam świat i jego mieszkańców. Czytając ten rozdział dowiecie się, jak kształtowało się Królestwo Północy, skąd wzięli się ludzie na Kontynencie oraz opis pierwszych wojen z nieludźmi. Dalej będziecie mogli szczegółowo poczytać o wszystkich krainach oraz zamieszkujących ich mieszkańcach.
Drugi rozdział jest poświęcony wiedźminom. W nim dowiecie się skąd się wzięli pierwsi wiedźmini, jak przebiega rekrutacja i szkolenie w Szkole Wilka. To także rozdział pełen ciekawostek, możecie dowiedzieć się np. dlaczego Geralt ma szare włosy, z czego i jak robi się wiedźmińskie miecze. Ten rozdział to także bogaty wątek informacji o znakach i eliksirach.
Trzeci rozdział jest poświęcony magii i religii, wiedźmini to oczywiście nie czarodzieje, ale potrafią używać prostych zaklęć ofensywnych i defensywnych. W tym rozdziale dowiecie się także dużo o magach, kapłanach oraz czarodziejkach i mocach m.in. Yennefer – miłości Gralta i Triss bliskiej przyjaciółki Yen. Poznacie nie tylko ich umiejętności, ale także proces szkolenia czarodziejów. Na koniec dowiecie się o bóstwach w jakie wieżą mieszkańcy Królestw Północy.
Czwarty rozdział to bestiariusz, czyli bogato ilustrowana i opisana cześć kompendium o potworach. Świat wiedźmina pełen jest różnego rodzajów bestii, a bez wiedzy na ich temat nawet nie ma co się wybierać na łowy.
Ostatni rozdział został poświęcony głównemu bohaterowi, poznacie w nim historie Geralta z Rivii. Z tej kilkunastostronicowej biografii dowiecie jak Geralt poznał Jaskiera, Yennefer oraz innych bliskich przyjaciół. Znajdziecie tutaj odpowiedź na pytanie, czym takim zasłynął Geralt, że został jednym z najsławniejszych wiedźminów. To także opowieść o Ciri – przybranej córce Geralta i Yennefer. Oczywiście w tym dziale nie zabraknie wielu ciekawych opowieści z wypraw Geralta, takich które nie zastały zaprezentowanej w trzeciej części gry.
Podsumowując „Wiedźmin kompendium wiedzy o świecie gry” to świetne streszczenie całego uniwersum napisanego przez pana Sapkowskiego umieszczonego w grach CD Projekt Red, to sympatycznie opisana Historia Geralta z Rivii przez jego najbliższego przyjaciela Jaskiera. Z jednej strony to bardzo bogato ilustrowany artbook, a z drugiej doskonałe źródło informacji o wiedźmińskim uniwersum. Za cenę 50-70zł warto mieć to kompendium w swojej kolekcji, nawet jeżeli wiecie to wszystko co zostało w nim zawarte z książek, to i tak to dzieło będzie doskonałym dopełnieniem waszej wiedźmińskiej kolekcji.
Fragment ebooka możecie pobrać tutaj
Tytuł: „Wiedźmin. Kompendium o świecie gier”
Autor: Marcin Batylda
Wydawca: Agora SA,
Miejsce i rok wydania: Warszawa, maj 2015
Format: 229 x 305 mm
Liczba stron: 173 stron
oprawa: twarda
Dodaj komentarz