Jakie problemy mają dzisiejsi twórcy gier?
Jonathan Blow projektant odpowiedzialny za Braid i The Witness opowiedział trochę o swoim fachu.
Nowoczesne gry się bardzo skomplikowane do programowania i mogą być czasem trudne do debugowania, ale nie wiele z tych trudności wynika z zarządzania pamięcią. Właściwie to żadne, chyba że robisz rzeczy, na niskim poziomie DMA, w tym przypadku automatyczne zarządzanie pamięcią, i tak jest całkowicie niewłaściwe.
Trudności przy dużych grach wynikają z faktu, że systemy, które budujemy są z natury skomplikowane jeśli chodzi o ich podstawową logikę.
Na pewno techniki programowania mogą pomóc w łagodzeniu tego, ale często nie są techniki, które ludzie próbują sprzedawać. Na pewnym poziomie to ma nieredukowalną ilość złożoności.
Zdecydowanie najbardziej skutecznym narzędziem programowania jest czujność w zachowaniu złożoność swojego programu blisko minimum.
Dodaj komentarz