Deweloperzy ze studia CD Project RED prezentują jak tworzy się RPG z prawdziwego zdarzenia. Tym razem wyjaśniają zasadę działania nowego silnika graficznego.
W czasie konferencji, Przemysław Czatrowski pokazywał m.in jak wygląda tworzenie map w Umbra 3. Zastosowana w Wiedźminie 3 technologia, odpowiedzialna za render otoczenia, przelicza jedynie to co jest widoczne na ekranie, co bardzo obniża obciążenie karty graficznej. Zielony obszar na poniższych screenshotach, to obszar, który jest widoczny i renderowany przez silnik. Żółty obszar jest przygotowywany do wczytania, wraz z przemieszczaniem się kamery.
W akcji prezentuje się to mniej więcej tak:
Oraz tak:
A oto pozostałe grafiki, prezentujące zasady działania silnika. Chodzi w nich o to samo co w materiałach powyżej. Silnik jest na tyle „inteligentny”, że wczytuje oraz pracuje jedynie z danymi, które są w danym momencie najbardziej potrzebne.
Dodaj komentarz