Kilka sposobów na to, aby grało się lepiej.
Strumieniowanie gier z PS4 na PS Vite przez Remote Play jest atrakcyjną perspektywą dla wielu graczy, ponieważ umożliwia granie w ulubione tytuły gdziekolwiek ma się na to ochotę, bez potrzeby używania telewizora. Remote Play na PS3 był wspierany przez niewiele tytułów – w sumie ciekawsze gry można policzyć na palcach jednej ręki. W przypadku PS4 Sony dodało dedykowany chip dla strumieniowania wideo i deweloperzy muszą dodać tylko kilka linijek kodu aby uaktywnić Remote Play w ich grach.
Remote Play może poprawić żywotność Vity zarówno z punktu widzenia technicznego jak i funkcjonalnego. Czas pokaże jak popularna jest ta funkcja wśród konsumentów, ale jeżeli Off-TV Play na WiiU jest czymś wartym uwagi, w takim razie możemy się spodziewać, że fani PlayStation pokochają przenośność jaką oferuje Remote Play.
Tom Morrison proponuje kilka sposobów, które Sony oraz deweloperzy mogą dodać w przyszłych aktualizacjach, aby uczynić Remote Play bardziej atrakcyjnym!
Stworzenie specjalnego trybu wizualnego.
Jednym z problemów z Remote Play jest to, że musi skurczyć obraz PS4 tak, aby pasował do 5-calowego wyświetlacza Vity. Może to sprawić, że tekst oraz niektóre elementy HUD będą nieczytelne. Proponuję, aby deweloperzy pozwolili użytkownikom na przełączanie obrazu do specjalnego trybu wizualnego, który byłby bardziej przejrzysty na ekranie przenośnej konsolki. Specjalistom zajęłoby to kilka dni, a konsumenci byliby bardzo szczęśliwi, że gra została specjalnie przystosowana do ekranu PS Vity. Pewnie niektórzy z Was pamiętają gry na PS2, które dawały możliwość zmiany ekranu między 16:9, a 4:3 ( dla przykładu Jack and Daxter). W podobny sposób chciałbym zobaczyć jak gry z PS4 dają nam wybór między TV a PS Vita w trybie wizualnym.
Dajcie graczom więcej możliwości sterowania.
Sony daje programistom możliwość włączenia kilku profili w Remote Play, aby przypisać guziki, których PS Vita nie posiada – L2, L3, R2, R3. Można je symulować na tylnym bądź przednim panelu dotykowym. Większość gier na PS4 posiada tylko jedną konfigurację, która dzieli tylny panel na ćwiartki. Proponuję, aby deweloperzy dali graczom wszystkie dostępne konfiguracje. Tak, żeby mogli oni sami wybrać, która najbardziej im pasuje. Sony powinno pozwolić konsumentom na przypisanie guzików w dowolne miejsce oraz zmianę ich wielkości.
Uruchamianie gier w większej liczbie klatek kosztem wydajności.
PS4Remote Play jest obecnie ograniczone do 30 klatek na sekundę, co jest dalekie od ideału, jeżeli grasz w tytuły wymagające małego opóźnienia. Mam nadzieję, że w przyszłości Sony da radę wycisnąć z tego 60 klatek na sekundę. Jeśli jednak nie, to proponuję, aby Remote Play pozwalało zmienić rozdzielczość na standardową 960 × 544 w celu uzyskania płynniejszej animacji.
Dajcie graczom połączyć Dualshock 4 z PSV
Zarówno Dualshock 4 jaki i PS Vita wspierają bluetooth 2.1, więc jest możliwość połączenia obu sprzętów i cieszenia się grą bez obawy o wirtualne przyciski. Oczywiście, w takiej sytuacji musisz siedzieć blisko Vity, ale jeżeli masz odpowiednią podstawkę pod konsolę, to może się to okazać bardzo przydatne.
To Tylko niektóre ze sposobów, które mogą uczynić Remote Play jeszcze atrakcyjniejszy dla obecnych jak i przyszłych nabywców PS4.
Chciałbym przeczytać, co Wy o tym myślicie i czy macie jakieś swoje pomysły? Dajcie nam znać w komentarzach!
A widziałeś jak to działa na przerobionej ps3? Tnie się i są problemy z dzwiękiem plus opóźnienia, całość jest mało stabilna.
Dlaczego na przerobionej konsoli ps3 chodzą wszystkie gry remote Play a Sony dopiero to wprowadza w nowej generacji chyba żeby zwiększyć sprzedaz nowej generacji
Coś w tym jest. Ja narazie się nie wypowiem. Pożyjemy, zobaczymy.