Acceleration Bay spotkało się ostatnio w sądzie z Activision w sprawie o naruszenie ich patentu. Twórcy Call of Duty przegrali.
Chodzi o patent z 2000 roku dotyczący łączności pomiędzy środowiskami gry, a konkretnie askeptu „rozłączania”. Według Acceleration Bay, Activision wykorzystało kupiony przez nich patent w World of Warcraft oraz dwóch grach z serii Call of Duty.
Choć sprawa rozpoczęła się w teorii w 2015 roku, firmy w sądzie spędziły zaledwie tydzień. Sędzia ogłosił, że twórcy Call of Duty naruszyli patent i są winni Acceleration Bay odszkodowanie w kwocie 23 milionów dolarów. Ława przysięgłych zadecydowała na podstawie „przeważających dowodów”.
Studio planuje się odwołać, twierdząc, że nigdy nie wykorzystali opatentowanej technologii.
Acceleration Bay ma na widelcu jeszcze innych twórców gier. Wśród innych spraw patentowych po drugiej stronie znajdziemy między innymi Electronic Arts czy Take-Two.
Źródło: Ars Technica
Dodaj komentarz