Phalanx Games, wydawca takich gier jak Scythe, Rocketmen i U-Boot, tym razem zwraca uwagę na konflikt w Wietnamie.
Gra ma nosić tytuł Purple Haze, co jawnie nawiązuje do utworu Jimmy Hendrixa. Zresztą zachęcam Was do puszczenia sobie tego kawałka podczas czytania tego newsa:
Jak wiecie, utwór traktuje o używkach, które pomagały amerykańskim żołnierzom w przetrwaniu wietnamskiego piekła. Miejmy nadzieję, że żadne używki nie będą potrzebne twórcom gry, aby ukończyć grę. Możemy im pomóc, poprzez wsparcie gry na Gamefound od 25 stycznia.
Purple Haze obiecuje zapewnić grę dla jednego gracza oraz trybu kooperacji. Ma to do nas trafić w formacie, który najbardziej przypomina lekką grę RPG. Tytuł ma być również mniej skomplikowany niż inne tytuły od Phalanx.
Choć nie jest to czysto historyczna gra, Purple Haze będzie odzwierciedlać rzeczywiste wydarzenia w Wietnamie od września 67 do wiosny 68. Okres ten obejmuje ofensywę Tet. Możemy więc oczekiwać zmasowanego ataku Północnego Wietnamu na obszary miejskie. Przed nami więc szczególnie trudny okres dla Korpusu Piechoty Morskiej USA. Gracze wcielają się w drużynę ogniową złożoną z nowicjuszy. Podstawowa wersja gry zawiera osiem połączonych misji. Phalanx, że rozszerzenie będzie dostępne w przedsprzedaży podczas kampanii crowdfundingowej.
Purple Haze zawiera elementy gry paragrafowej
Prowadzenie kampanii odbywać się będzie za pomocą broszury z misjami. Pomoże graczom poruszać się po rozgałęzionej fabule, ponieważ gra polegać będzie na prostym systemie słów kluczowych. aby odnotować postępy gracza. Osiągając dany cel, zanotujemy określone słowo kluczowe jako nagrodę. Wykorzystamy to słowo później, aby ominąć, wzmocnić lub w inny sposób dostosować wyzwania, z którymi mierzyć się będzie drużyna ogniowa.
W podstawowej grze znajdzie się ponad 20 różnych fikcyjnych amerykańskich marines, każdy z szeregiem statystyk w stylu RPG — przetrwanie, charyzma, percepcja, inteligencja i siła woli. Co ważne, Marines można ulepszać między misjami za pomocą punktów doświadczenia. Z czasem mogą również zdobywać specjalizacje, w tym role takie jak zwiadowca i snajper. Śmierć postaci jest możliwa i chociaż obrażenia fizyczne można wyleczyć do pewnego momentu, obrażenia psychiczne będą trwałe. Odzwierciedla to wyczerpujący wpływ wojen w dżungli.
Komponenty
Komponenty obejmują repliki rzeczywistych map topograficznych używanych przez wojsko USA. Gracze muszą poruszać się po jednym kwadracie siatki na raz. Walka jest oparta na kostkach. Każda bitwa jest reprezentowana przez dużą kartę przedstawiającą widok pola bitwy z perspektywy dowódcy jednostki Marine. Na mapie pojawi się wiele celów, a od graczy zależy, czy skierują swój ogień w ich stronę przy pierwszym kontakcie. Gra śledzi porę dnia, poziom zmęczenia i ilość uwagi jednostki, na podstawie tempa ruchu i miejsca, przez które przechodzą.
Wszystko to może brzmieć dość skomplikowanie, ale w rzeczywistości jest to znacznie prostsza gra niż inne w bibliotece Phalanx. Na przykład U-Boot zawierał łódź podwodną 3D z wyciętymi bokami i aplikację mobilną do symulacji korzystania z peryskopu. Kampania Phalanx jest jednym z pierwszych w tym roku głośnych projektów crowdfundingowych, które zostaną uruchomione na Gamefound.
Źródło: polygon
Dodaj komentarz