Semblance to ciekawy tytuł łączący w sobie platformówkę i grę logiczną. Produkcja ta, przygotowana przez pochodzące z Republiki Południowej Afryki studio Nyamakop, dostępna jest od 24 lipca na konsoli Nintendo Switch i pecetach.
Identycznie jak w przypadku większości platformówek, Semblance nie oferuje wielkiej, rozbudowanej historii. Akcja toczy się w lesie zaatakowanym przez tajemniczą zarazę, okrywającą wszystko śmiercionośnymi kryształami. Zadaniem głównego bohatera jest oczywiście odwrócenie tego procesu. By tego dokonać, musimy pokonać szereg kolejnych etapów i zebrać obecne na nich specjalne kule.
Najważniejszą mechaniką tej produkcji jest umiejętność głównego bohatera, pozwalająca na przesuwanie, bądź zniekształcanie oznaczonych ścian i platform. Pozwala to mu na tworzenie ścieżek, wspinaczkę do nieosiągalnych wcześniej miejsc, czy stworzenie schronienia przed ruchomymi przeszkodami. Trzeba zawsze jednak brać pod uwagę, że platformy mogą zostać poddane tylko jednej akcji na raz. Dalsze etapy urozmaicają rozgrywkę poprzez dodawanie kolejnych przeszkód, jak i nowych mechanik jak zmiana kształtu kierowanej przez nas postaci.
Każdy etap zawiera parę łamigłówek, za których ukończenie otrzymujemy wspomniane wcześniej kule. Wyzwania opierają się zwykle na odpowiednim zmodyfikowaniu widocznego obszaru, by zbudować sobie ścieżkę do celu, unikając po drodze spotkania z kryształami, laserami, czy innymi przeszkodami. Poziom trudności stopniowo rośnie, jednak zadania nie powinny raczej nikomu sprawić większych problemów. Jeżeli popełnimy jakiś błąd, nic nie stoi na przeszkodzie, by zrestartować układ widocznych platform. Przypadkowa śmierć także nie niesie za sobą żadnych konsekwencji, cofając nas na początek łamigłówki. Największą wadą produkcji jest niestety jej długość. Wszystkie etapy można ukończyć w nieco ponad dwie godziny.
Zdecydowanie mocną stroną produkcji jest jej oprawa audiowizualna. Prosta, barwna oprawa graficzna wygląda dobrze i jest przyjemna dla oka. Wersja dla konsoli Nintendo Switch została przygotowana nieźle, choć nie jest bez wad. Całość działa płynnie, bez odczuwalnych spowolnień. Sterowanie sprawdza się dobrze, niezależnie czy korzystamy z Joy-Conów, czy Pro Controllera. Jedynym większym zarzutem, jaki mogę mieć do gry to drobne błędy. Postać nieraz utyka w ścianach, czy platformach podczas ich deformacji. Zwykle na ten problem pomaga wciśnięcie A, czasem trzeba skorzystać z dostępnej w menu pauzy opcji restartującej pozycję naszej postaci.
Semblance to barwna, niezwykle przyjemna platformówka, potrafiąca przyciągnąć przed ekran konsoli na dłuższą chwilę. Jest to z pewnością udany debiut studia Nyamakop z RPA. Największą wadą tej produkcji jest jej długość. Nawet mimo niskiej ceny, dwie godziny to nieco za mało.
Grę do recenzji dostarczyło Cosmocover.
Dodaj komentarz