Podczas GDC Hisashi Nogami, producent gier Splatoon i Splatoon 2 podzielił się garścią ciekawych informacji na temat tych gier.
Najwięcej ciekawostek dotyczy wczesnej fazy tworzenia pierwszej odsłony. Pracujący od 1994 roku w Nintendo Hisashi Nogami prace nad wczesnymi prototypami gry Splatoon rozpoczął na początku roku 2013. Składający się z 10 osób zespół miał stworzyć zupełnie nową, niezwiązaną z innymi markami grę. W pół roku ekipie udało się przygotować wczesny, bardzo uproszczony prototyp. Gracz poruszał się postacią o kształcie sześcianu po płaskiej mapie, strzelając białą i czarną farbą.
Z czasem sześciany przekształcono na czarne i białe króliki. Według ekipy kolorowe tusze nieźle kontrastowałyby się z kolorem królików. Gdy zaniesiono prototyp do innych ludzi pracujących w Nintendo, ekipa otrzymała proste pytania: Dlaczego króliki strzelają tuszem? Dlaczego one pływają w tuszu?
Choć wśród oryginalnych kandydatów znalazły się kałamarnice, ekipa początkowo nie miała żadnego powodu by wybrać je, zamiast coś innego. Co ciekawe, głównym bohaterem produkcji mógł się stać nawet Yoshi. Niezłym powodem, by dać szansę kałamarnicą okazał się jednak pomysł na umiejętność, umożliwiającą bohaterowi szybciej poruszać się w farbie podczas pływania. Wówczas zadecydowano również o dodaniu bardziej ludzkiego wyglądu postaci, gdy nie pływa ona w tuszu.
Splatoon od początku był planowany jako gra-usługa, którą Nintendo stale by aktualizowało w celu utrzymania bazy graczy. Zbyt mała liczba osób grających mogłaby spowodować zbyt długie oczekiwanie na kolejne mecze, co uczyniłoby całość niegrywalną.
Według statystyk, najwięcej graczy spędza czas z Splatoon 2 w weekendy. Najlepsze wyniki gra osiąga podczas wakacji. Jeden z bardziej odczuwalnych spadków w ilościach graczy przypada na okres premiery Super Mario Odyssey. Poniżej możecie zobaczyć jak zmieniała się ilość graczy w obu tytułach w trakcie pierwszego roku obecności na rynku.
Źródło: https://nintendoeverything.com/nintendo-shows-off-original-splatoon-prototypes/
Źródło: https://nintendoeverything.com/more-details-from-the-splatoon-gdc-2018-panel/
Dodaj komentarz