Metal Gear Survive wywołał mieszane uczucia u największych fanów gier Konami spod szyldu Metal Gear/Metal Gear Solid. To dość niecodzienne podejście bazujące jedynie na uniwersum, ale ma jedną zaletę, której brakuje mi w The Phantom Pain. Jest nią tryb kooperacji, który był obecny nawet w Peace Walker na PSP.
Otwarty świat w The Phantom Pain aż prosił się o dodanie tego trybu, ale widocznie Hideo Kojima o tym nie pomyślał, szkoda. Walki z niektórymi bossami byłyby łatwiejsze, a grę można by przejść na wiele sposób, oprócz dwóch dostępnych (tylko strzelanie lub skradanie).
Najnowsza gra Konami może to zmienić i mam nadzieję, że inni gracze (niekoniecznie fani) będą mieli frajdę z grania. Sam czekam na Metal Gera Survive, ponieważ jestem ciekaw mechaniki gry i różnic w stosunku do The Phantom Pain, a są one widoczne przynajmniej w sterowaniu.
Charakterystyka gry:
- dwa tryby rozgrywki: Solo i kooperacje, ale doświadczenie i zdobyte przedmioty działają w obydwu trybach.
- rozbudowa bazy: dzięki niej będziemy mogli tworzyć gadżety pomagające nam podczas walki i bronie. Miejsce posłuży również do planowania zadań
- surowce: podczas zadań musimy zbierać surowce, schematy i materiały, które posłużą do budowy fortyfikacji/broni. Te przedmioty również zapisują się w postaci gracza, niezależnie od wyboru trybu rozgrywki.
- baza posłuży również do budowy przedmiotów leczniczych, trzymania zwierząt, jedzenia, wody. Wraz z jej rozwojem będziemy mieli dostęp do lepszych materiałów
- zarządzanie surowcami, materiałami i schematami w bazie
Metal Gear Survive przynajmniej dla mnie zapowiada się interesująco, sam tryb kooperacji bardzo mnie zaintrygował. Mam tylko nadzieję, że znajdę ekipę do gry, ponieważ samotna gra lub z losowo dobranymi graczami, to nie to samo, co zgrana ekipa i komunikacja podczas rozgrywki.
Najnowsza gra Konami pojawi powinna pojawić się na początku przyszłego roku na PlayStation 4, Xboksie One i Steam.
źródło: http://www.metalgearinformer.com/?p=30465
Dodaj komentarz