Po wczorajszym ujawnieniu konsoli Nintendo Switch sieć została zalana falą nowych informacji, zarówno od samego Nintendo, jak i twórców gier.
Na początek nie mam dobrych wieści dla posiadaczy sporych kolekcji gier na Wii U i 3DSa w wydaniach pudełkowych. Jako, że konsola nie została wyposażona w czytnik płyt, nie będzie ona obsługiwała żadnej z gier dostępnych na Wii oraz Wii U. Niestety, najprawdopodobniej przez odmienną budowę kartridża, nie będą wspierane także te pochodzące z 3DSa. Jest szansa, że wsteczna kompatybilność wystąpi w formie cyfrowej, prawdopodobnie poprzez usługę Virtual Console lub jej odpowiednik dla Switcha.
Jako, że Nintendo Switch będzie konsolą częściowo przenośną, jedną z najważniejszych kwestii jest jej czas pracy na baterii. Zapytane o to przez serwis Famitsu Nintendo nie ujawniło żadnych dokładnych danych, mówiąc wyłącznie, że urządzenie zostało zaprojektowane tak, by gracze mogli cieszyć się rozgrywką tak długo, jak jest to możliwe.
W zestawie z konsolą znajdziemy oprócz samej jednostki głównej Dock oraz odczepialne kontrolery Joy-Con. Niestety, nie ma jeszcze oficjalnych informacji na temat akcesorium Joy-Con Grip, pozwalającego na korzystanie z padów Joy-Con w sposób przypominający używanie ze standardowych kontrolerów.
Ostatnią z oficjalnych informacji na temat samej konsoli jest fakt, że będzie ona napędzana APU od Nvidii, wyposażonym w szybką kartę graficzną bazowaną na tej samej architekturze, na jakiej bazują się najmocniejsze karty należące do kart Nvidia Geforce. Konsola ma być także wspierana przez sporą liczbę dodatkowego oprogramowania, w tym przebudowanymi silnikami fizycznymi, nowymi bibliotekami, czy zaawansowanymi narzędziami do gier. Nvidia przygotowała także nowe API, mające na wyzwolenie z konsoli wszystkich jej możliwości.
Na zwiastunie można było zobaczyć kilka nowych gier, jakie mają trafić na konsolę Nintendo Switch. Niestety, samo Nintendo nie wypowiedziało się wcale na ich temat, nie potwierdzono oficjalnie powstawania żadnej z tych produkcji.
Na początku pokazano znane już The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Gra względem wersji na Wii U zgodnie z dotychczasowymi informacjami najprawdopodobniej nie będzie się różnić, poza zmianami w oprawie graficznej.
Jedną z kolejnych produkcji było nowe Mario Kart. Na pierwszy rzut oka bardzo mocno przypomina ono Mario Kart 8. Wygląd interfejsu, a także znana z Wii U mapa mogą sugerować, że będzie to dopieszczony port z Wii U. Przyglądając się bliżej dodatkowym szczegółom, można zauważyć trochę zmian, którymi może wyróżniać się następna odsłona serii, w tym:
- Grywalna postać King Boo (niedostępna w Mario Kart 8)
- Lokalny tryb wieloosobowy można uruchomić bez wykorzystywania telewizora, podczas korzystania ze Switcha jako konsoli przenośnej.
- Dodano możliwość trzymania jednocześnie drugiego, innego przedmiotu. Podczas, gdy w Mario Kart 8 gracze, by zebrać kolejny przedmiot musieli zużyć poprzedni, tutaj widać przez moment jak King Boo posiada jednocześnie czerwoną skorupę oraz grzybek służący za nitro.
Kolejną z gier jest nowe trójwymiarowe Super Mario. Nie jest to żadna ze znanych już odsłon serii. Jest spora szansa, że będzie on następcą Super Mario 64, czy Super Mario Galaxy, co może sugerować animacja skoku przypominająca dość mocno tą, znaną z drugiej z podanych serii.
Po drodze można było zauważyć jeszcze najprawdopodobniej Skyrima w wersji zremasterowanej, która już wkrótce trafi także na konsole PS4 oraz Xbox One. Dodatkowo fani NBA mogli zauważyć przygotowywaną na Switch grę związaną z NBA, która niestety w trybie wieloosobowym może mieć niezwykle uproszczone sterowanie.
Na sam koniec zwiastuna pozostawiono prawdopodobnie nową odsłonę Splatoona, skupiając się przy okazji na eSportowym segmencie gry. Wśród większych widocznych zmian względem wersji na Nintendo Wii U można zauważyć:
- Nowe modele postaci, które można mocniej dostosować – na Wii U mieliśmy wpływ wyłącznie na kolor skóry, kolor oczu, oraz 3 części stroju – na czapkę, bluzkę oraz buty. Splatoon na Switch pozwoli dodatkowo na wybór jak będą wyglądać włosy naszej postaci, a także da nam możliwość zmiany spodni
- Nowa mapa
- Obsługa lokalnego trybu wieloosobowego wykorzystując kilka konsol Switch
Wczoraj poznaliśmy także sporą listę partnerów Nintendo, mających wspierać konsolę Nintendo Switch.
Nintendo Switch będzie wspierać silnik Unreal Engine 4, co pozwoli deweloperom w prosty sposób portować gry z pozostałych platform.
We’re thrilled to partner with Nintendo to help Unreal Engine 4 developers bring their games to Nintendo Switch! https://t.co/MWL29xhb90
— Unreal Engine (@UnrealEngine) 20 października 2016
Oprócz firm widocznych na liście z powyższej grafiki swoje plany przygotowywania gier na Nintendo Switch, oraz opinie o samej konsoli przedstawiło parę kolejnych firm, m.in. Shin’en Multimedia (znane m.in z FAST Racing NEO).
Yes, we are #NintendoSwitch developer and we love it!
— Shin’en Multimedia (@ShinenGames) 21 października 2016
Thomas Happ, twórca gry Axiom Verge uważa, że Nintendo Switch zapowiada się świetnie, choć zastanawia się dlaczego marketing konsoli skupia się obecnie na przemienianiu gier stacjonarnych na przenośne, nie pokazując żadnych gier w stylu tych z Nintendo 3DSa. Według Happa jednym z błędów Vity było zakładanie, że każdy chce przenośnego Uncharted, kiedy konsola w rzeczywistości jest najbardziej ceniona za gry mniejsze, nietypowe. Powiedział on także, że wkrótce będzie mógł otrzymać devkit konsoli, pozwalający mu rozpocząć portowanie Axiom Verge na Nintendo Switch.
Źródło: http://nintendoeverything.com/nintendo-confirms-no-physical-backwards-compatibility-for-switch-no-comment-on-mobile-games/ Źródło: https://blogs.nvidia.com/blog/2016/10/20/nintendo-switch/ Źródło: http://www.gamasutra.com/view/news/283814/Devs_React_Nintendo_unveils_its_hybridhandheld_console_Switch.php
Dodaj komentarz