Nie będzie to zwyczajna informacja prasowa, a oświadczenie o zmianie nazwy firmy z Nordic Games na THQ Nordic.
Krótka retrospekcja
Wszystko zaczęło się w Szwecji w 2008, kiedy jako mała firma zajmowaliśmy się publikacją własnych tytułów, jak Dance Party Club Hits, Kart Racer i Truck Racer na PlayStation 2 i Nintendo Wii. Rok później wydaliśmy hit We Sing – grę karaoke, która sprzedała się w nakładzie ponad miliona egzemplarzy. W 2011 Nordic Games rozpoczęło transformację z małego wydawcy w międzynarodową firmę, publikującą gry różnych gatunków na wiele platform.
Decydujący moment dla firmy nastąpił w 2013, kiedy w mediach pojawiły się nagłówki typu: „Who the FUCK is Nordic Games?” („Kim do CHOLERY jest Nordic Games?”), „Darksiders Gets Bought By…Nordic Games?” („Darksiders kupione przez… Nordic Games?”) oraz „Nordic Games explains who the f they are, plans for THQ assets” („Nordic Games wyjaśniają, kim do ch… są – plany zakupu udziałów THQ”). Dziś te nagłówki śmieszą, wtedy były rzeczywistością. Byliśmy mało znanym wydawcą do tego momentu, a nagle znaleźliśmy się w świetle reflektorów mediów branżowych na całym świecie. Wtedy dotarło do nas, że zrobiliśmy najlepszy interes w historii firmy.
Nordic Games w liczbach
Od momentu założenia firmy w 2008 roku z dumą patrzymy na osiem lat ciągłego rozwoju w każdym (!) aspekcie. W tym okresie zakupiliśmy 16 nowych marek i franszyz, czego wynikiem jest katalog składający się z ponad 250 gier, znajdujących się aktywnie w handlu, ponad 60 znaków towarowych, setek domen i kilku patentów na oprogramowanie i sprzęt.
Zainicjowaliśmy 61 udanych projektów growych, a co najważniejsze, stworzyliśmy 82 miejsca pracy. Jeśli doliczyć do tego zewnętrzne zespoły deweloperskie, liczba ta wzrasta do 325. Jesteśmy także dumni z bardzo niskiej fluktuacji zasobów ludzkich, oscylującej wokół zera.
Założyliśmy dwa studia deweloperskie – jedno w Phoenix (mamy nadzieję, że czyta to Donald Trump), drugie w Monachium. Udało nam się powiększyć zespół z dwóch członków w 2008 do 84 członków obecnie.
Przedstawiamy THQ Nordic
Jesteśmy dumni z naszych szwedzkich korzeni i bardzo dużo osiągnęliśmy pod flagą Nordic Games, zdecydowaliśmy jednak o włączeniu THQ do nazwy. Obie kluczowe marki będą miały nadal znaczący wpływ na rozwój firmy. THQ Nordic oznacza wiele więcej, niż tylko „posiadanie” imponującego portfolio tytułów. Szanujemy je i wspieramy ich rozwój dzięki najlepszym zespołom deweloperskimi, aby nie zawieść oczekiwań społeczności graczy i istniejącej rzeszy fanów. Dodatkowym plusem zmiany nazwy jest to, że już nikt nie będzie nas pytał o imprezy Nordic Game podczas gamescomu. Organizowali je ci drudzy.
Wraz ze zmianą marki wchodzimy w następną fazę rozwoju firmy. Obecnie pracujemy nad 23 projektami growymi, 13 z nich nie zostało jeszcze oficjalnie ujawnionych (nastąpi to jednak w najbliższych miesiącach). Większość z nich to marki i franszyzy, znajdujące się poprzednio w posiadaniu THQ.
– Jeśli chodzi o nowe logo, dosłownie natknęliśmy się na nie po zakupie THQ i przeglądaniu różnych plików. Pomyśleliśmy: czemu nie? Mamy nadzieję, że nasi partnerzy zareagują bardziej entuzjastycznie, jeśli nie, to też w porządku. Przyjdźcie na nasze stoisko na gamescomie, zagrajcie w nasze gry i zobaczcie nowe logo w wielkim formacie
– komentuje Lars Wingefors, założyciel i właściciel THQ Nordic (wcześniej znanego pod nazwą Nordic Games)
O THQ Nordic
THQ Nordic jest międzynarodowym producentem i wydawcą gier wideo, założonym w 2008 roku. Firma posiada siedziby w Wiedniu (Austria) i Karlstad (Szwecja) oraz filie w Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Marki należące do THQ Nordic to m. in.: Darksiders, MX vs. ATV, Red Faction i Titan Quest. Firma stawia sobie za cel znacznie więcej, niż tylko “posiadanie” bardzo konkurencyjnego portfolio tytułów, mianowicie szacunek dla marek oraz wsparcie ich dalszego rozwoju poprzez najlepsze zespoły i narzędzia deweloperskie oraz doświadczenie, w sposób, aby spełnić oczekiwania społeczności i fanów.
Do THQ Nordic należy kilka wewnętrznych studiów deweloperskich, w tym: Grimlore Games w Monachium (Niemcy) i Rainbow Studios w Phoenix (Arizona, USA).
Więcej informacji na: www.thqnordic.com, www.grimloregames.com lub www.rainbowstudios.com.
informacja prasowa
Dodaj komentarz