Nintendo 64DD było wydaną wyłącznie w Japonii przystawką dla konsoli Nintendo 64, pozwalającą na uruchamianie gier z nośnika magnetycznego. Wydanie jego miało uratować N64 od szybkiego zakończenia produkcji – wytwarzanie gier na kartridżach stawało się nieopłacalne. Mała pojemność ograniczała twórcom możliwości, a ich wysokie koszty produkcji zmniejszały opłacalność sprzedawania na nich gier.
Oficjalna premiera 64DD odbyła się 1 grudnia 1999 w Japonii. Mimo, że sam nowy nośnik nie był tak drogi jak kartridże, wciąż posiadał wiele wad. Technologia okazała się przestarzała, a sama przystawka do najtańszych nie należała. Wyposażona w dodatkowy 32 bitowy koprocesor przystawka wykorzystywała dyski magnetyczne oparte o napęd Zip Drive, o pojemności zaledwie 64 MB. Dodatkowo w N64DD wbudowany został modem, pozwalający na połączenie się z siecią RANDNet.
Na 64 DD zaplanowano dość sporą bibliotekę gier, z których tylko 9 zostało wydanych. Wiele z pozostałych gier przeportowano na inne konsole, jak Sony Playstation, Sega Dreamcast, czy Nintendo Gamecube.
- F-Zero X Expansion Kit
- Japan Pro Golf Tour 64
- Kyojin no Doshin 1
- Kyojin no Doshin Kaihou Sensen Chibikko Chikko Daishuugou
- Mario Artist: Communication Kit
- Mario Artist: Paint Studio
- Mario Artist: Polygon Studio
- Mario Artist: Talent Studio
- SimCity 64
W związku z marną sprzedażą przystawki w Japonii, urządzenie nigdy nie trafiło do USA. Do sieci trafiły zdjęcia przedstawiające prawdopodobnie prototypową lub deweloperską wersję przystawki, z którą niestety nie zadziałają żadne wydane gry – przyczyną mogą być zarówno blokady regionalne, jak i całkiem inne kodowanie końcowych wydań gry.
Źródło: http://assemblergames.com/l/threads/us-version-of-n64-64dd-has-been-found.62294/
Dodaj komentarz