Za nami jedna z największych premier tego roku. Oto poradnik Diablo IV skupiający się na Czarodziejce. Ta klasa to z pewnością najłatwiejszy start w drodze przez piekło.
Czarodziejka była ostatnią klasą postaci, którą sprawdziłem przez wszystkie trzy bety Diablo IV na PS5. I muszę przyznać, że najbardziej mnie zaskoczyła. Nie ukrywam, że rozgrywka Nekromantką, czy Łotrzycą również była przyjemna. Żadna z tych klas nie miała jednak takiej łatwości w przetrwaniu i leczeniu, co czarodziejka. Ten poradnik Diablo IV odpowie Ci na poniższe pytania:
- Diablo IV – jak grać Czarodziejką?
- Jakie kupić umiejętności dla Czarodziejki?
- Jakie są najlepsze pancerze dla Czarodziejki?
- Jakim uzbrojeniem Czarodziejki warto się zainteresować w Diablo IV?
- Co jest najlepszą biżuterią dla Czarodziejki?
- Jakie są najlepsze aspekty z Kodeksu Potęgi dla Czarodziejki?
- Jakie są najlepsze klejnoty dla Czarodziejki?
Diablo IV – jak grać Czarodziejką
Rozgrywka Czarodziejką w Diablo IV opiera się głównie na władaniu żywiołami ognia, lodu oraz błyskawicami. To mistrzyni magii, która przywołuje ogromnego płonącego węża, ogniste hydry, ściany ognia, zamiecie śnieżne, czy pioruny kuliste. I najlepsze w tym jest również to, że wszystkie te czary wykonujemy z bezpiecznej odległości od przeciwników. Dodatkowo ataki podstawowe przywracają zarówno manę, jak i zdrowie.
Klasa ta posiada także świetną paletę umiejętności defensywnych. Możemy błyskawicznie teleportować się w wyznaczone miejsce albo osłonić się tarczą ognia lub lodu, która nakłada na nas chwilową nieśmiertelność. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby władać jednocześnie mocą wszystkich trzech żywiołów. Jednak najlepiej jest się skupić na jednym, maksymalnie dwóch czarach, gdyż na końcu drzewka możemy wybrać moc specjalną oraz mistrzostwo tylko dla jednego żywiołu. Moja czarodziejka włada głównie ogniem z małą pomocą zamieci śnieżnej do zamrażania przeciwników. Z mocy błyskawic wcale nie korzystam, gdyż to wiąże się głównie z walką w zwarciu, co naraża nas na większe niebezpieczeństwo i szybszą śmierć.
Poradnik Diablo IV – jakie kupić umiejętności dla Czarodziejki
Jak już wspomniałem, Czarodziejka włada mocą trzech żywiołów: Ognia, lodu i błyskawicami. Wybór umiejętności podstawowej wiąże się tak naprawdę ze stylem, jakim będzie posługiwać się od początku zdobywania naszych zdolności aż do osiągnięcia mistrzostwa w danym żywiole. W tym poradniku skupiamy się na żywiole ognia. Oto rekomendowane przeze mnie umiejętności, które warto wykupić na konkretnych poziomach postaci. W nawiasach zaznaczyłem, ile punktów należy wydać na dany skill.
Poziom 1 – 6
- Atak podstawowy
- Ognista wiązka (4/5) -> Wzmocniona (1/1) -> Migocząca (1/1)
- Czas odnowienia: brak
Ognista wiązka to nasz podstawowy atak. Strzelamy płonącymi piorunami, które podpalają przeciwników. Dzięki modyfikatorem pioruny przebijają podpalone cele oraz regenerują 2 punkty many, gdy trafią podpalonego wroga.
Umiejętność defensywna
Poziom 7 – 12
- Tarcza płomieni (3/5) -> Wzmocniona (1/1) -> Lśniąca (1/1)
- Czas odnowienia 20 sekund
Tarcza płomieni to z pewnością najbardziej pożądany tutaj skill, który nie raz uratuje wam życie. Kiedy tarcza jest aktywna, zyskujemy chwilową niewrażliwość oraz zadajemy obrażenia od podpalenia. Natomiast dzięki modyfikatorom nasza tarcza przyspiesza ruch postaci o 25% oraz przywraca równowartość 50% brakujących punktów życia. Absolutnie uwielbiam tę umiejętność, pozwala wyrwać się z zasieków grupki przeciwników, osłania przed potężnymi atakami bossów oraz jest niczym dodatkowa apteczka – przywraca momentalnie sporo punktów życia.
Poziom 13 – 18
- Przyzwanie
- Hydra (3/5) -> Wzmocniona (1/1) -> Przyzwana (1/1)
- Czas odnowienia: brak / Koszt: 20 pkt many
Hydra o trzech głowach, z których każda pluje ogniem w przecinków to umiejętność rozpoczynająca każde moje starcie. Dzięki modyfikacji „wzmocniona” otrzymamy czwartą głową, jeżeli jesteśmy w pełni sił. W dalszej części poradnika – przy aspektach – opowiem wam, co zrobić, aby przywołać dwie grupki hydr na raz. Natomiast dzięki modyfikacji „przyzwana” nasze hydry podpalają przeciwników, zadając im równowartość 12% podstawowych obrażeń w ciągu 6 sekund. Modyfikacja ta będzie szczególnie przydatna, gdy w dalszych poziomach nauczymy się skilla „ciepło”. Dzięki niemu będziemy odzyskiwać zdrowie za każdego podpalonego przeciwnika.
Umiejętności Mistrzostwa
Poziom 19 – 22
- Zamieć (1/5) -> Wzmocniona (1/1) -> Magowska (1/1)
- Czas odnowienia: brak / Koszt: 40 pkt many
Zamieć to jedyna umiejętność lodu w mojej kompilacji dla Czarodziejki w Diablo IV. Przywołujemy lodowatą zamieć, która zadaje wrogom obrażenia oraz stale ich wyziębia, a z czasem zamraża. Wzmocniona zamieć zadaje o 25% większe obrażenia zamrożonym celom. Natomiast „magowska” trwa o 4 sekundy dłużej, jeżeli mamy powyżej 50 punktów many. Umiejętność ta świetnie nadaje się do zamrażania mobów lub spowalniania elitarnych przeciwników oraz bossów. Po zamieci dobrze jest użyć hydr lub ściany ognia.
Poziom 23 – 27
- Ściana ognia (2/5) -> Wzmocniona (1/1) -> Czarownica (1/1)
- Czas odnowienia: brak / Koszt: 30 pkt many
Ściana ognia wraz z hydrami to najczęściej używane przeze mnie skille. Tworzymy długie, prostokątne ściany płomieni, które przez 8 sekund zadają ogromne obrażenia przeciwnikom. Dzięki modyfikacji „wzmocniona” wrogowie stojący w ścianie zyskują zwiększone do 25% obrażenia od podpalenia ze wszystkich źródeł. Natomiast „czarownica ściana” sprawia, że zyskujemy premię maksymalnie do 25% regeneracji many za każda aktywną ścianę.
Czarodziejka w Diablo IV – Moc specjalna
Poziom 28 – 31
- Inferno (1/1) -> Większe (1/1) -> Największe (1/1)
- Czas odnowienia: 45 sekund
Czas wybrać moc specjalną, czyli najpotężniejszą umiejętność, jaką będzie władać Czarodziejka w Diablo IV. Mój wybór padł na Inferno, ognistego węża, który zaciska się wokół wskazanego obszaru i podpala wrogów, zadając im ogromne obrażenia. Większe Inferno sprawia, że wszyscy przeciwnicy w pobliżu wciągnięci są w zacisk węża. Jednak to, co najlepsze kryje się w modyfikacji Największe Inferno. Dzięki niej zdolności piromancji nie zużywają many. Oznacza to, że przez osiem sekund nasze hydry i ściany ognia pojawiają się na mapie bez żadnego limitu.
Mając 28-31 poziom postaci odblokowaliśmy już wszystkie najlepsze moim zdanie skille Czarodziejki w Diablo IV. Jednak od odblokowania mocy pasywnej, która wzmocni nasz żywioł ognia dzieli nas jeszcze 7 poziomów. Te punkty najlepiej będzie wykorzystać nadal w drzewku mocy specjalnych.
- Płomienne uderzenie (2/3) -> Stos wiecznego ognia (2/3) -> Ciepło (3/3)
Wymienione wyżej umiejętności pasywne (działające w tle bez naszej interakcji) sprawiają, że szybciej odnawia nam się mana i punkty życia oraz zadajemy zwiększone obrażenia podpalonym przeciwnikom.
Czarodziejka w Diablo IV – Moc pasywna
Na 38 poziomie naszej postaci staniemy przed bardzo ważnym wyborem mocy pasywnej. Dla każdego z żywiołów dostępne są dwie moce pasywne. My jednak możemy wybrać tylko jedną ze wszystkich sześciu. Pod naszą ognistą kompilację najbardziej pasuje moim zdaniem „Zapłon”. Nasze efekty podpalenia zadają o 2%(x) każde niezależne źródło podpalenia użyte przez nas na celu. Premiera zostanie podwojona, jeśli wróg został podpalony przez 3 lub więcej źródeł.
Z tym oczywiście nie będzie problemu, gdyż każda z naszych pięciu umiejętności podpala przeciwników. Tylko od nas zależy, w jakiej kolejności ich użyjemy. Pozostałe punkty za wbite poziomy możemy wykorzystać wedle własnego uznania. Warto przykładowo wzmacniać skille, których będziemy używać najczęściej, czyli hydry, ściana ognia oraz tarcza. Albo możemy skupić się na innych umiejętnościach pasywnych, które wzmocnią lub pozwolą jeszcze łatwiej przetrwać nasze Czarodziejce w Sanktuarium.
Najlepsze pancerze Czarodziejki
Wspomniałem na początku poradnika, że wszystkie czary rzucamy z bezpiecznej odległości od przeciwników. Tym samym musimy być niemal cały czas w ruchu oraz robić uniki w odpowiednim momencie. Podstawowy odskok, który możemy wykonać co 5 sekund, nie jest najlepszym sprzymierzeńcem Czarodziejki. Na szczęście w świecie gry znajdziemy buty z cechą +1 maksymalny ładunek odskoku. Z dwoma unikami możemy już pewniej poruszać się przy bossie lub elitarnych przeciwnikach. Co ważne, możemy wykonać jeden unik po drugim. Jednak wyczerpanie obu ładunków wiąże się nadal z karą 5 sekund ładowania kolejnego odskoku. Inne warte uwagi perki na butach to jak największy procent do szybkości poruszania oraz proc. szybkości poruszania po zabiciu elity.
Na pozostałych pancerzach warto szukać takich cech w procentach jak:
- Otrzymywane leczenie
- Dodatkowe punkty zdrowia
- Obrażenia od ognia i lodu
Diablo IV – najlepsze uzbrojenie Czarodziejki
Czarodziejka walczy za pomocą różdżki lub kostura. Grając w Diablo IV, staramy się znaleźć lub kupić legendarną broń z wężowym aspektem ofensywnym. Dzięki niemu możemy mieć dodatkową grupkę aktywnych hydr. Przypomnę tylko, że dzięki modyfikacji „wzmocniona” otrzymamy czwartą głową hydry, jeżeli jesteśmy w pełni sił. Takie połączenie pozwoli przyzwać nam aż osiem hydr na raz! Paski życia Elit i bossów dosłownie topnieją w oczach. Wśród pozostałych dodatków na broniach warto szukać takich cech w procentach jak:
- Obrażenia zadane wrogą w stanie podpalenia lub zamrożenie
- Obrażenia zadane wrogom o ograniczonej kontroli
- Obrażenia od podstawowych lub specjalnych umiejętności
Najlepsza biżuteria dla Czarodziejki w Diablo IV
Biżuteria dla Czarodziejki powinna głównie zawierać cechy, dzięki którym zyskamy odporność na wszystkie lub konkretne żywioły. Warto mieć przy sobie różne amulety lub pierścienie, które w dużym procencie chronią nas przed trucizną, ogniem, zimnem, czy błyskawicami. Musimy również pamiętać, że Czarodziejka sama w sobie nie jest mistrzynią przetrwania. Dlatego też szukamy głównie biżuterii, która zwiększy nam punkty życia oraz punkty pancerza. Na legendarnej biżuterii warto zamontować lub zdobyć te trzy aspekty:
- Chroniący aspekt defensywny – Po otrzymaniu trafienia, gdy nie jesteśmy w pełni sił, otrzymamy dużą magiczną barierę na kilka sekund. Mogą pod nią schronić się nasi sojusznicy.
- Pyszałkowaty aspekt ofensywny – Kiedy masz aktywną barierę, zadajesz zwiększone obrażenia o 15 – 25%
- Aspekt użytkowy fortuny – kiedy masz aktywną barierę, Twoja szansa na szczęśliwy traf zwiększa się o 10-20%
Najlepsze klejnoty dla Czarodziejki
Dzięki odpowiednim klejnotom zwiększymy ofensywę, jak i defensywę naszej postaci. Grając Czarodziejką, w głównym stopniu musimy skupiać się na poszukiwaniu: szafirów, rubinów, diamentów oraz czaszek. Oto, w które miejsce należy zamontować konkretne klejnoty:
- Pancerz – rubin. W zależności od wielkości otrzymamy procent maksymalnego zdrowia
- Broń – szafir i diament.
- Diament – zwiększa obrażenia od mocy specjalnej
- Szafir – zwiększa obrażenia krytyczne zamrożonym przeciwnikom
- Biżuteria – czaszka. Zwiększa liczbę punktów pancerza.
Najlepsze aspekty z Kodeksu Potęgi dla Czarodziejki w Diablo IV
Kodeks Potęgi z aspektami to jedna z największych nowości w Diablo IV. Aspekty zdobędziemy tylko kończąc lochy rozsiane po całym Sanktuarium. Każdy loch ma w opisie nazwę, opis oraz klasę postaci, dla której jest przeznaczony. Zdobyty aspekt możemy zamontować na broni, pancerzu lub biżuterii u Okultysty, a znajdziecie go w każdym większym mieście. Wspomniana postać pozwala także wydobywać aspekty ze zdobytych już legendarnych przedmiotów, aby zamontować je na lepszych rzeczach w naszym ekwipunku. Oto najlepsze aspekty z Kodeksu Potęgi dla Czarodziejki do naszej kompilacji ognia i lodu:
- Aspekt obrońcy – Gdy zadamy obrażenia wrogowi elitarnemu, to otrzymamy na 10 sekund barierę, która pochłania 840 punktów obrażeń. Loch Zaginione Archiwa w regionie Strzaskane Szczyty.
- Aspekt nieposłuszeństwa – Gdy zadasz jakiekolwiek obrażenia, zyskujesz premię do pancerza na 4 sekundy. Efekt kumuluje się maks. 25%(x). Loch Komnaty Potępionych w regionie Kedżystan
- Aspekt mocy – Ataki podstawowe zapewniają 20% redukcji obrażeń na 2 sekundy. Loch Mroczny Jar w regionie Suche Stepy
- Zaśnieżający aspekt – Kiedy znajdujesz się na obszarze własnej Zamieci, otrzymujesz obrażenia zmniejszone o 10%. Loch Cuchnące Mauzoleum w regionie Hawezar.
- Aspekt kontroli – Zadajesz obrażenia zwiększone o 25% zamrożonym i unieruchomionym wrogom.
- Prędki aspekt – Ataki podstawowe zyskują premię 15% do szybkości ataku. Loch Pogrzebane sale w regionie Suche Stepy.
- Aspekt wspólnej niedoli – Po trafieniu zamrożonego wroga mamy 30%, że efekt obejmie też innego przeciwnika. Loch Nicość w regionie Hawezar.
Podsumowanie
Czarodziejka w Diablo IV to moim zdaniem jedna z najlepszych klas na początek rozpoczęcia przygody w Sanktuarium. Ta klasa postaci z pewnością poradzi sobie w rozgrywce dla pojedynczego gracza, jak i czteroosobowej drużynie. Dzięki wyżej wymienionym poradom bez większych problemów rozprawicie się z każdym bossem – nawet takim, który w jednym z lochów zabija na dwa strzały. Wystarczy cały czas trzymać dystans od przeciwnika, regularnie go mrozić, przywoływać hydry oraz płonące ściany. A gdy jest okazja, atakować Inferno – ognistym wężem. Jesteście niemal nieśmiertelni! Nasz poradnik dla niepowstrzymanego Barbarzyńcy znajdziecie tutaj.
Może was też zainteresować:
Dodaj komentarz