The Last Cube, niezależna gra logiczna z kostką w roli głównej, trafi na konsole. Targi Gamescom umożliwiły porozmawianie o ich produkcji z twórcami.
The Last Cube pozwala nam przejąć kontrolę nad tytułowym sześcianem i wykorzystać go do ukończenia wielu poziomów przygotowanych przez niezależny zespół deweloperski – Improx Games. Na naszej drodze staną zarówno przeszkody terenowe, jak i pola siłowe i przełączniki zmieniające możliwości naszej kostki. Poniżej znajdziecie zwiastun prezentujący rozgrywkę w opisywanej grze.
Odbywające się właśnie targi Gamescom to idealna okazja do porozmawiania z twórcami gier. Udało mi się przeprowadzić wywiad z jednym z producentów The Last Cube. Zapraszam do zapoznania się z treścią tej rozmowy:
The Last Cube niewątpliwie jest grą, która polega na rozwiązywaniu zagadek i odnalezieniu sposobu na dotarcie do końca poziomu. Czy zamierzacie dodać do nich jakieś wyzwania – na przykład skłaniające gracza do obrócenia kostki mniej niż X razy albo ukończenia poziomu w określonym czasie?
Tak właśnie. Opisałeś dokładnie taki rodzaj wyzwań, jaki opracowaliśmy z myślą o The Last Cube. Po przejściu poziomu, odblokują się dla niego wyzwania. Mogą one na przykład polegać na „ukończeniu poziomu, nie mając nigdy aktywnych więcej niż dwóch specjalnych ścianek” albo „ukończeniu poziomu bez utraty specjalnej ścianki”.
The Last Cube zmierza na Nintendo Switch. Czy planujecie w związku z tym dodać wsparcie dla sterowania dotykowego? Wiadomo, że gra będzie dostępna również na PlayStation 4 i Xbox One. Czy na wspomnianych konsolach będzie sterowanie ruchowe?
Zgadza się, The Last Cube zmierza na Switcha, ale nie jestem pewien, czy będzie dostępne sterowanie dotykowe. Jeszcze go nie zaimplementowaliśmy. To samo dotyczy sterowania ruchowego.
Ile czasu powinno zająć graczowi ukończenie Waszej produkcji?
To zależy od tego, jak dobrze będzie wychodziło graczowi myślenie jak kostka. My, producenci, przeszliśmy grę w około 6 godzin. Podejrzewam, że osobie, która po raz pierwszy usiądzie do The Last Cube ukończenie gry zajmie od 8 do 10 godzin.
Czy macie orientacyjny termin wydania gry?
Premiera na pewno odbędzie się w 2021 roku. Mamy nadzieję, że uda się nam wyrobić do lata.
Czy konsole PlayStation 5 i Xbox Series X dostaną ulepszoną wersję Waszej gry? Na przykład taką, która wykorzysta funkcje pada DualSense?
Raczej nie, ale nie mogę jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Na razie musimy poznać nowe konsole.
Czy poziomy będą miały ukryte znajdźki?
Tak! Każdy poziom będzie zawierał wiele reliktów, czekających na odnalezienie. Mogą być one całkowicie ukryte albo kryć się za opcjonalną zagadką. Relikty pozwalają odblokować dodatkowe poziomy i informacje o świecie.
Czy The Last Cube będzie zawierało edytor poziomów, dzięki któremu gracze będą mogli publikować swoje własne etapy?
Nie mogę tego jeszcze potwierdzić. Bardzo chcielibyśmy dodać go do naszej gry, ale nie mieści się to na razie w naszym harmonogramie. Być może edytor ppjawi się w darmowej aktualizacji po premierze The Last Cube.
Na koniec zachęcam do obejrzenia kilku zrzutów ekranu z The Last Cube.
Dodaj komentarz