Wraz z ostatnią aktualizacją, Surviving Mars otrzymał wsparcie dla modów i klawiatury i myszki.
Dodanie obsługi klawiatury i myszki to dobra zmiana. Szczególnie w tej kategorii gier. Czekam, aż pozostałe gry wydawane przez Paradox dorobią się obsługi tej metody sterowania *ekhm* Cities Skylines *ekhm*.
Ważniejszą zmianą w tym updacie jest dodanie modów. Same modyfikacje nie są nowością na konsolach. Paradox eksperymentował już z nimi w Cities Skylines. Tym razem jednak sposób dodawania modów jest zupełnie inny. Oryginalnie wszelkie takie modyfikacje muszą przechodzić przez proces weryfikacji przez Microsoft lub Sony. Dosłownie są traktowane jak małe DLC. Tym razem Paradox podpisał umowę z Microsoftem by modyfikacje gry traktować trochę inaczej i usunąć etap weryfikacji po stronie firmy z Redmond. W ten sposób twórcy mogą wprowadzać swoje dzieła do sklepu, a te od razu są dostępne na konsoli bez weryfikacji. Przyspiesza to proces dodawania i zmniejsza „tarcie” w przypadku tej platformy. Całość nie różni się niczym od tego jak to wygląda na PC. Paradox jest w trakcie rozmów z Sony. Chcieli by wprowadzić takie rozwiązanie także na tej platformie, ale opór ze strony tej firmy nie wróży szybkiego pojawienia się modów.
Sam sposób w jaki Paradox i Microsoft rozwiązali problem modyfikacji w grach na konsoli powinien być sygnałem dla innych twórców i miejmy nadzieję zapoczątkować ere modyfikacji na konsolach. Wiele gier, takich jak Kerbal Space Program, jest wręcz tworzonych z myślą o modyfikacjach i społeczności tworzącej content do gry.
Dodaj komentarz