Oraz wspomnienie o niesamowitej technologii, która użyta została do stworzenia Drake’a.
W czasie PlayStation Experience Frank Tzeng, Yibing Jiang, Colin Thomas, Ryan Trowbridge i Ashley Swidowska z ND wzięli udział w panelu, na którym opowiedzieli o tym jak tworzą Uncharted 4. Poniżej znajduje się lista rzeczy, którymi podzielili się z graczami:
- Wiele rzeźbienia nadal jest wykonywane ręcznie, ale nowy program pozwolił uzyskać bardzo naturalne drapowania ubrań na postaciach.
- Wszystko jest opisane w karcie referencyjnej, która wyszczególnia zagniecenia, jak ubranie jest noszone lub zabłocone.
- Ubrania przeszły wiele iteracji. Nawet wygląd koszuli był bardzo trudny do zrobienia tak aby wszystko było w porządku.
- Następnie dodano wiele szczegółów w programie rzeźbienia, ale tekstury tkanin i szwów zostały dodane później. Wykonywane są za pośrednictwem jednostek cieniujących, co umożliwia wyższe rozdzielczości tkanin i więcej szczegółów, niż w przeszłości.
- Wszystkie fałdy i zagniecenia odzieży zostały uważnie skonstruowane, w tym fałdy na plecach koszulki.
- Rzeźbienie odbywa się za pomoca ZBrush, który pozwala wydobyć wszystkie szczegóły modelu.
- Ręce Drake’a mają włosy i malitkie detale wokół paznokci.
- Nathan Drake w Uncharted 4 wygląda bardziej naturalnie niż w grze Uncharted 3, z wymodelawanymi brwiami, zarostem i tak dalej.
- Skanowanie głowy jest używane jedynie jako odniesienie, ponieważ nie Drake nie jest modelowany na rzeczywistym aktorze.
- Sprawienia, że Drake wygląda dalej jak on sam było najtrudniejsze.
- Drake musiał zostać trochę postarzony, bo minęło trochę czasu, a on wiele przeszedł.
- Wiele uwagi poświęcono zmarszczkom, aby wyglądały realistycznie.
- Fizyczne cieniowanie zostało zastosowane, aby grafika i jakość była podobna do filmu.
- Każdy materiał ma własne zasady oddziaływania na promienie słoneczne.
- Każdy włos będzie indywidualnie reagował na wiatr.
- Ubrania będą reagować na kontakt z wodą, aby wyglądać na mokre.
- Kiedy bohater będzie przechodzić obok roślinności to reagować ona będzie podobnie jak jego ubrania. To właśnie roślinność zainspirowała tą technologię.
- W Uncharted 3 Drake miał 120 animacji twarzy, teraz ma ich 850 i można je łączyć.
Jeśli jesteście zainteresowani, to całość panelu możecie obejrzeć poniżej
[youtube id=”70jVUBnp6lQ” width=”618″ height=”350″]
Dodaj komentarz