Hajime Tabata wyjawia sporo szczegółów dotyczących najnowszego Final Fantasy.
Postępy produkcji.
Final Fantasy XV jest ukończona w około 60 procentach, z czego początek gry w znacznej mierze jest już ukończony. Nad produkcją pracuje od 200 do 300 ludzi, co jest stosunkowo małą liczbą jak na grę AAA, na zachodzie przy takich produkcjach można się doliczyć nawet do 1000 osób. Tabata chce aby zespół był możliwie mały i prace przebiegały sprawnie dzięki mniejszej ilości osób ,które muszą się porozumiewać ze sobą.
Samochód
W ostatnio opublikowanym trailerze zobaczyliśmy Noctisa, który wraz ze swoimi znajomymi podróżuje samochodem. Jak tłumaczy dyrektor produkcji, mimo, że mamy tu do czynienia z grą dla pojedynczego gracza, to chce abyśmy tego nieodczuwalni. Postaci podróżujące z nami mają imitować prawdziwych ludzi. Prowadzenie auta ma być łatwe i przyjemne. Nie liczmy tutaj na skomplikowany system jazdy, zwłaszcza, że będziemy zmuszeni podróżować głównie samochodem.
Otwarty Świat
To czy będziemy chcieli zwiedzać świat, czy toczyć boje, będzie zależało wyłącznie od nas. Świat został tak skonstruowany aby dać nam wolą rękę w wyborach co, gdzie, kiedy i jak. Dla starych wyjadaczy serii, którzy lubią podążać za epiką historią i skupiać się na wątkach fabularnych, nie będzie żadnych przeszkód. Nowego Finala będzie można przechodzi tak jak poprzedników. Przez to, że świat będzie ogromny, twórcy kładą nacisk na podróżowanie samochodem, ale oczywiście piesze wycieczki nie mają być żadnym problemem.
Wpływ pogody na walkę
W zależności od pogody, nasza magia będzie oddziaływała różnie na otoczenie i przeciwników. Przykładowo, jeśli użyjemy magi ognia w słoneczny dzień, to oprócz wroga możemy podpalić otoczenie. Może to się odbić negatywnie na Noctisie jak i członkach grupy.
Dzień i noc
Jeden dzień trwa w grze około 30 minut. W czasie niektórych zadań będziemy musieli rozbijać obóz, gdyż czas jest czynnikiem branym pod uwagę w mechanice gry. Niewyspani bohaterowie znacznie gorzej będą sobie radzić na placu boju.
Walka
Według wywiadu udzielanego przez pana Tabate, walka nie będzie polegała na wciśnięciu jednego przycinku po czym nasza postać wyprowadzi serię ciosów. Walka jest oparta na łączeniu ataków przez odpowiednie wciskanie kombinacji przycisków, tak aby walka wydawała się płynna i naturalna. Przytrzymanie przycisku bloku powoduje unikanie praktycznie wszystkich ataków wroga. Według twórcy ma to pomóc w przemieszczeniu się po polu bitwy. Specjalne menu pozwoli nam wydawać rozkazy członkom grupy odnośnie tego, jaka postawę mają przyjąć. Noctis może teleportować się na polu bitwy przez rzucanie mieczami. Oczywiście na tą czynność zostaną nałożone ograniczenia co do ilości użyć oraz odległości teleportacji.
Dodaj komentarz