W dniach 4-6 października odbył się w Łodzi XXIV MFKiG, który jest jedną z największych imprez w tym regionie.
Tegoroczne MFKiG odbyło się po raz pierwszy w Atlas Arenie. Najsłynniejszy łódzki obiekt gościł fanów gier wideo, komiksów, mangi oraz anime. Było ustawionych wiele stoisk handlowych, gdzie miłośnicy mogli kupić unikalne tomy komiksów Marvel, DC, a do zdobycia były figurki. Przelicznik cen wynosił 1$ = 1 PLN lub 1$ = 2 PLN.
Dzień Zero
Cała impreza rozpoczęła się w piątek 4. października. Na ten dzień nie zaplanowano niczego specjalnego, każdy mógł wejść, oczywiście za darmo, i przetestować stanowiska z konsolami oraz komputerami AlienWare. Dodatkowo, każdy z organizatorów służył informacją dla odwiedzających, którzy chcieli się dowiedzieć, co będzie w sobotę. O godzinie 19 odbyła się nieobowiązkowa próba dla cosplayerów. Główną atrakcją tego dnia było podłączenie PC wraz z kierownicą do potrójnego ekranu, na którym można było pograć w Grid 2:
Wielka sobota
Drugi dzień festiwalu obfitował w wiele ciekawych wydarzeń. Od godzin porannych rozpoczęły się turnieje e-sportowe w takie gry jak:
- StarCraft II – transmitowane na żywo przez Fan4Fan
- League of Legends – transmitowane na żywo przez Fan4Fan
- DOTA 2 – transmitowane na żywo przez Fan4Fan
- Counter Strike – Global Offensive
- World of Tanks
Od godziny 10 otworzono zapisy do zmagań konsolowych w:
- Tekken Tag Tournament 2
- Soul Calibur V
- Injustice Gods Among Us
- Mortal Kombat
- Super Street Fighter IV Arcade Edition
- Ultimate Marvel vs Capcom 3
- O 12 konsolowcy zaczęli okładać się po wirtualnych twarzach.
Hala była podzielona na kilka stref: konsolową, gier planszowych, strefę AlienWare (przygotowaną przez Dell) oraz scenę wraz z sektorem, w którym sławni komiksiarze rozdawali autografy. Dodatkowo, osoby biorące udział w turniejach transmitowanych przez F4F siedzieli w specjalnie odgrodzonych regionach hali.
Na wyższym piętrze rozstawiono sklepiki, w których można było nabyć wszystko, co jest potrzebne każdemu fanatykowi komiksów i gier. Ciekawostką była trumna pomalowana przez zwiedzających, której zdjęcia zobaczycie w poniższej galerii.
Inną atrakcją był duży ekran, który został skonstruowany z trzech pomniejszych projektorów rzucających obraz na ścianki ustawione we wnętrzu strefy AlienWare. Poniżej zamieszczam mały gameplay z rozgrywek turnieju F1 2013:
Gratką dla starszych wyjadaczy była specjalnie skonstruowana maszynka do odpalania gier retro, do której można było podłączyć pada od PS3:
Po zabawie przy LOL-u znani w e-sportowym świecie zawodnicy przygotowali prelekcję o swoim zawodzie, w której mówili o zarobkach, federacjach i początkach światowego sportu elektronicznego. Przykładowo, pierwszy turniej w Polsce to Gambleriada z 2007 roku. Natomiast prawdziwym prekursorem e-sportu było Atari, a w ich zawodach główną nagrodą było jedynie 200$.
Na MFKiG zwycięzcy w LOL-a mogli pomiędzy siebie rozdzielić nagrodę o wartości 1000zł.
Po drugiej stronie, odwiedzający mogli zasiąść do partyjki w gry planszowe, które można było wypożyczyć lub nawet kupić. Blisko tego miejsca rozdawano autografy (tuż przed sceną). Zaś za plecami osób grających w „planszówki” były warsztaty artystyczne, gdzie każdy mógł wziąć figurkę i ją ręcznie pomalować. Gratką dla fanów sagi Star Wars była wystawa budowli z klocków Lego.
O godzinie 18 grupka cosplayerów zaczęła prezentować swoje układy aktorskie. Występowali ludzie przebrani za Iron Mana, Batmana, Thora, Agito (anime o tytule Air Gear), Deadpoola, Super Girl, Dantego (nowego) i kilkoro innych.
Manga Corner
Ostatni dzień festiwalu to dokończenie wszystkich turniejów z soboty. Rozgrywki z SC2, LOL i Dota 2 były pokazywane na dużym telebimie, który wisiał na środku obiektu.
W salach konferencyjnych zorganizowano kilka pomniejszych wykładów, na przykład o majątku, który wygenerowała marka Star Wars.
Całość zakończono około godziny 16. Wszyscy odwiedzający mogli też poobserwować komiksy młodych twórców niezależnych, a nawet dzieła tworzone we Francji.
Łódzka impreza nabiera z roku na rok coraz większego rozpędu. Dawniej główną tematyką były komiksy, eksponowano prace młodych talentów, którzy mieli szanse wybić się i zyskać sławę. Teraz (co mnie cieszy) event poszedł w stronę gier, lecz jednocześnie nie zapomniano o tradycji i sensie, dla którego powstała ta inicjatywa.
Dodaj komentarz